ingmet
Jag fick en ros av min lillasyster i födelsedagspresent förra hösten. Planterade den och har i år avnjutit en otrolig ögonfröjd kombinerat med en gudomlig doft. Tyvärr har märkningslappen som hängde runt plantan farit illa av väder och vind och jag kan med stor gissning utläsa Cl.. Ren..ce..
Har nu sökt på nätet och funnit följande.. bilden stämmer helt överens med min ros. Är det någon som vet något mer om rosen ?
Sylvia
'Clair Renaissance' är en modern buskros från danska Poulsen. Bildens ljusrosa färg stämmer bra. Växtsättet är medelstarkt och rosen går till zon 3 ungefär.
ingmet
Tack för svar, då ska jag surfa vidare och i vår - köpa flera!!..
Kajsa

Clair Renaissance är en dansk Poulsen ros från 1994, står zon 3 men det stämmer inte, har haft den i 5 år och det har varit bra kallt under dessa åren. Sakta men säkert har den blivit högre, i sommar 1.5 m och den är alltid frisk, blommar ännu. En favoritros som jag kan rekommendera, lustigt för just idag har jag grävt ner en till från Rosenposten. En ros jag blivit glatt förvånad över biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon