Full version: färska oliver?
abborrmaster
Jag vill odla olivträd från kärna ju!

/Simon
KURT
Eftersom INGEN normal människa skulle få för sig att tugga på fäska oliver så tror jag INTE att man hitta det (om inte NÅGON kan få oliver på träd som odlas här). En frösamlarresa till medelhavet är nog bäst, det är SÅ många växter man inte kan hitta här.
Sassa
jo det finns faktiskt att köpa i sthlm. min make kom hemsläpande med en påse för nån månad sen.
jag skall fråga honom var det var han köpte dem när han kommer hem
återkommer påminn mej om jag glömmer
sassa
abborrmaster
CITAT (Sassa @ 21-02-2003, 18:06)
jo det finns faktiskt att köpa i sthlm. min make kom hemsläpande med en påse för nån månad sen.
jag skall fråga honom var det var han köpte dem när han kommer hem
återkommer påminn mej om jag glömmer
sassa

wub.gif
Sassa
Tjohej,
jo karln min säjer att han köpte dem på Vivo vid fridhemsplan sthlm och det var före jul. sen dess har han inte sett några, men de har ju redan skördat färdigt gissade han. de var beska som sjutton förstås men det är ju meningen att man skall lägga in dem.

mitt förslag är att du slår en pling till grönsaksansvarige på vivo å frågar om de kan få tag på fler oliver.
Hälsar Sassa
abborrmaster
CITAT (Sassa @ 22-02-2003, 19:30)
Tjohej,
jo karln min säjer att han köpte dem på Vivo vid fridhemsplan sthlm och det var före jul. sen dess har han inte sett några, men de har ju redan skördat färdigt gissade han. de var beska som sjutton förstås men det är ju meningen att man skall lägga in dem.

mitt förslag är att du slår en pling till grönsaksansvarige på vivo å frågar om de kan få tag på fler oliver.
Hälsar Sassa

tack! Så svårt att träffa plingen med knogarna så jag tror jag ringer istället...

/Simon

som inte var fullt allvarlig ovan ;p
Samot
Impecta saluför olivträds-frön
e_sedell
sidan 34, nr 320, 18.50 frö 10 frön
abborrmaster
CITAT (Samot @ 23-02-2003, 14:51)

fint namn på olivkärnor tongue.gif

/Simon
Samot
CITAT (abborrmaster @ 23-02-2003, 20:45)
CITAT (Samot @ 23-02-2003, 14:51)

fint namn på olivkärnor tongue.gif

/Simon

hehe biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon