Sulawesii
Bild
Bild
pejori
hon/han är riktigt stilig laugh.gif
hur går det med dom andra kajorna? är dom snälla? huh.gif huh.gif
du får väl stödmata den i vinter så den överlever. smile.gif
kanske får du fina bebisar till våren wub.gif
yla
skoj den verkar ha klarat sej bra
det gör en glad
hoppas den klarar sej i längden rolleyes.gif
kristerh
Väldigt ovanlig kaja, tror att nån av föräldrarna har vänstrat med en duva biggrin.gif
krister
pejori
CITAT (kristerh @ 13-10-2004, 09:29)
Väldigt ovanlig kaja, tror att nån av föräldrarna har vänstrat med en duva biggrin.gif
krister

BREVDUVAN kanske? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
amaira
Åh, den växer till sig ser jag. wub.gif
Sulawesii
Den verkar vara väldigt ensam, pejori. Det gör ont i hjärtat! Men, jag tror att människorna är desto snällare, för den är inte speciellt rädd för mig. Så, mat kommer den nog inte att ha några problem med i vinter, och jag ska absolut vara med och bidra!
En fråga: när jag fick syn på den i går satt en skata knepigt nära och hade uppmärksamheten mot kajan. Kan även de vara provocerade (eller vad det nu är de blir) av kajans färg?
pejori
ja det kan nog uppfattas som fel hos skator huh.gif huh.gif
dom vet ju vad som ska finnas och hugger snabbt på nått som inte stämmer sad.gif sad.gif
får hoppas att den klarar sig unsure.gif
Sulawesii
Råkade på en bild av en albinostare på nätet. Han verkar iallafall ha en kompis.
Stare
Nutten
CITAT (Sulawesii @ 13-10-2004, 18:04)
Råkade på en bild av en albinostare på nätet. Han verkar iallafall ha en kompis.
Stare

Din kaja har allt en äkta kaj-kompis (eller annan kråkfågel) härnere i Arlöv. Tog ett kort på avstånd i somras på en alldeles ljus en mitt bland alla vanliga kajor/råkor eller vad det nu var för ena! Det var första gången jag såg en kråkfågel i den färgen... wub.gif
Sulawesii
Kan du inte be´n att flytta opp en sextio mil? tongue.gif sad.gif
Vicke
Skator kan vara så hemskt elaka! mad.gif Jag var en gång ute på gården när jag hörde en massa skränanden. Trodde de hade ihjäl en harunge eller något så jag gick dit och skrämde bort dem. Kvar låg en stackars yngre skata flämtande på rygg sad.gif Tänk om de haft ihjäl den stackaren. De hade säkert mobbat och läxat upp den rejält. Den flög dock iväg ganska kvickt.
Ciczi
SÅg en elak skatskrälle som hackade på en liten småfågel, tror att det var en talgoxe. JAg skrämde i väg skatan pch stannade tills den lille kraken kunde ta sig där ifrån.

Ciczi
Sulawesii
Skator äter andra fåglar. Och är grymma på andra sätt.
Men, dom är också underbart smarta och roliga! Tog hand om en bebis för några år sedan och som han busade!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon