Det har inget med trädgård att göra men ändå,,, Jag håller just nu på att genomföra en dröm jag haft, nämligen att läsa litteratur på universitet.
Jag ska läsa en kurs om barn- och ungdomars läsvanor på distans på Lunds Univeritet. Det ska bli väldigt kul och första uppgiften är att intervjua ett barn/ungdom om dess läsvanor; (lite om vad man läser och hur osv) Det är ganska kort och okomplicerat och kan ske per mail (eller brev om man så vill) Jag skickar frågor som man kan svara på och i sin tur skicka tillbaka.Kommer inte att ta lång stund. Givetvis anonymt.
Är det någon som känner någon som skulle vilja ställa upp? Finns det någon sådan snäll själ så maila mig bara er/din adress.
Tack på förhand!
För tydlighetens skull: den andra meningen ska vara "läsa litteraturvetenskap" förstås.
andreas i uppsala
12-10-2004, 20:11
ja visst varför inte

jag är ju trots allt ganska ung, 15 år
gammelnalle
12-10-2004, 20:14
Vilken ålder är intressant ??
(ja... att
jag är passe DET vet jag...

men jag kan ju fråga i min omgivning)
netaave
12-10-2004, 20:18
Jag har två flickor som gärna svarar, 11 och 17 år.
vickeva
12-10-2004, 20:22
Jag har en dotter (12) men kanske mer intressant, jag har en hel klass med 11-åringar som jag kan fråga. Intresserad?
TeliaNet
12-10-2004, 20:32
och här kommer en 18åring som du kan fråga.
elleave
12-10-2004, 22:31
Jag ställer gärna upp.
Jag är 17 år och läser mycket.
Läste väldigt mycket runt mellanstadiet och började med böcker så fort jag lärde mig ordentligt. Har nog läst det flesta vanligaste ungdomsböckerna.
La Strega
12-10-2004, 23:14
jag är 18...
La Strega
12-10-2004, 23:15
oj tröck fel...skulle va en glad gubbe ju!
Jag kan nog få en 16-åring att besvara enkäten om det är av intresse. Maila enkäten till mig i så fall så vidarebefordrar jag den.
När jag lade ut den här frågan kunde jag inte drömma om at jag skulle få så många som ville hjälpa till! Tack snälla ni!

Tyvärr behövde jag bara en person att intervjua (vilken är bestämd nu) men jag hade haft tillräckligt för en hel vetenskaplig undersökning,,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.