catlin
Är det försent att gräva ner den nu ute tro? Den står fortfarande på inglasade altanen men tyvärr kommer minusgraderna dit så småningom oxå.

Kan jag ta ur den ur ytterkrukan och gräva ner hela med plastkruka på i grönsakslandet?? Och hur djupt ska jag gräva ner stackarn? Ska den täckas på nåt vis? Den blommar otroligt mycket just nu..klippas ner innan nedgrävningen?

Tacksam för svar wub.gif
kerstin z5-6
Om du ska gräva ner den ska den begravas -dvs hela rosen under jord -I så fall är det rätt tid nu -ta av krukan o svep in i säckväv -klippa kan du göra till våren
catlin
Hm..hela stam, krona o rasket??? Hur djupt då? Hur mycket jord ovanpå med andra ord..o när ska stackarn upp igen?? Den har ju så fin krona nu :/
kerstin z5-6
ner i en potatisfåra -30-40 cm smile.gif Plantera den upprätt är för sent
Du kan vänta om den inte släppt blad men bör göra det innan tjälen >:)

Hur kallt blir det i uterummet -Det kan gå att ha den där med
Vilken ros är det ?
catlin
Vet ju inte riktigt än hur kallt det blir där inne i uterummet. Det är inglasat men golvet är vanlig veranda och så är det inte tätt uppe mellan tak o fönster.. det är första vintern vi har det så jag har ingen aning... huh.gif

O rosen hade jag ute här i mitt album förut nån gång för jag hade fått den i present men fick inget riktigt precist svar.... den blommar i massor av röda klasar iaf laugh.gif

Får väl gå ut o begrava den idag kanske då.. eller om man ska chansa på att svepa in den ordentligt o ha den i uterummet?

*funderar*
kristerh
CITAT (catlin @ 13-10-2004, 07:27)
Får väl gå ut o begrava den idag kanske då.. eller om man ska chansa på att svepa in den ordentligt o ha den i uterummet?

*funderar*

Min stammade the fairy lindar jag bara stammen med skuggväv, ställer den i skuggan med kruka o allt och den klarar vintern hur bra som helst sleep.gif
men jag bor i zon 2.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon