Ti bee
Skulle vilja ha en del olika cimifugor, srskilt "ramosa brunette". (Vad skiljer frresten den frn atropurpurea? Den ena brunbladig, den andra rdbladig? Vilken r vackrast?) r det ngon vits att frska frs dem? Har lst ngonstans att de tar s lng tid att gro och att det r svrt att lyckas.
Ngon som frskt?
Vet ngon var man kan hitta frer till Brunetten?
smile.gif
kerstin z5-6
Brunette r i mitt tycke den vackraste -mrkt lilasvarta blad mot de vita blommorna men ..
Svrgrodd , helst frska fr , kylperioder ev x2 ibland gror de frst r 2 ,vxer sakta

Dessutom blir 50 % av sdderna GRNA .. inte svarta d den ej r frkta :)KP smile.gif en, o prva s sen .. r mitt rd smile.gif
Ti bee
Ja, jag kper en Brunette! Fr dock vnta till vren kanske, fr den tycks vara slut hr i trakten.
S vackra, silveraxen! *drmskt leende*
smile.gif
Tack fr rd Kerstin, again and again! smile.gif
Ti bee
Kpte en Brunette, men den var lite fjsig i storlek och ngra frer blir det knappast. Men men, kanske nsta r d...

S fll jag dit fr en blommade perovskia ocks mm...att jag alltid ska trilla dit rolleyes.gif . Och ingen rea var det heller...
r det fler hrinne som letar tidningsannonser om plantrea? Jag har bara hittat en riktig n s lnge. Kanske kommer fler i november...
kerstin z5-6
Perovskia r en mycket trevlig vxt , och Brunetten blir nog kurvig och stor snart -Hon vacker ganska fort , nr hon vl blivit nn dm .. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ti bee
Ja perovskia r verkligen vacker! Den dr axtryn jag nmnde i "prydnadsvxter", var faktiskt en mycket vlvxt perovskia.... *ler frlget* rolleyes.gif Mina r s fjuttiga jmfrt och den hr blommade s verddigt att jag inte ens fattade att det var en perovskia. Men nr jag tog mig dit hromdagen s hittade jag skylten (som dolts av blomsterprakten i augusti) och lser "perovskia". Hupps! laugh.gif S kan det g!
Men tnk, d kanske mina perovskior kan bli lika pampiga en dag...fr nog blanda in lite sand i jorden, s att de fr det sdr magert och torrt som de vill ha det.

Fast axtryn ser ocks fin ut! Vldigt speciell!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon