Full version: Vad är det för ras?
netaave
Har ni sett reklamen för Agria djurförsäkringar?
I en tavelram finns en bild på en ljuvlig hundvalp.
Kan någon säga mig vad det är för ras?
kristerh
Om det är den med den prickiga hunden är det en dalmatiner (stavas det så)
krister
netaave
CITAT (kristerh @ 13-10-2004, 15:31)
Om det är den med den prickiga hunden är det en dalmatiner (stavas det så)
krister

Nej den är brun och lite lurvig med hängande öron.
Jag har sett bilden i veckotidningar, finns inte på hemsidan.
Sylvia
Själv är jag jätteförtjust i en Frolic-reklam-hund, den svartvita med långt hår som kommer travandes som bara den! Skulle vilja veta rasen... underbar!
Bjäbban
Om det är den jag tror så är det en Cocker!
Men utan att veta exakt vilken reklam/bild så är det svårt...
Bilden på Cockern är ingen valp utan på en vuxen, så det är kanske inte den du menar?
netaave
CITAT (Bjäbban @ 13-10-2004, 19:45)
Om det är den jag tror så är det en Cocker!
Men utan att veta exakt vilken reklam/bild så är det svårt...
Bilden på Cockern är ingen valp utan på en vuxen, så det är kanske inte den du menar?

Nej det är ingen cocker, bilden finns bl.a. i Året runt nr 40 sid15, och nr 42 s. 21 bilden längst ner i Agriareklamen.
Sylvia
CITAT (Sylvia @ 13-10-2004, 16:01)
Själv är jag jätteförtjust i en Frolic-reklam-hund, den svartvita med långt hår som kommer travandes som bara den! Skulle vilja veta rasen... underbar!

Jo, nu finns "min" hund på senaste nr av AoT, som kom idag (nr 13). Det är den galna jycken på sidan 75, men VAD är det för ras????? Häftig, i allafall!
Betty
CITAT (Sylvia @ 14-10-2004, 15:27)
Jo, nu finns "min" hund på senaste nr av AoT, som kom idag (nr 13).

Va? Har du fått nr 13 redan ??? Själv räknar jag inte med att få det numret förrän den 19:e oktober - så som det står på näst sista sidan i nr 12. Får inte alla prenumeranter tidningen samma dag? Jag kan inte låta bli att fundera lite över hur rättvist det blir i så fall med en del lite ovanligare erbjudanden där tidningen reserverar sig för eventuell slutsäljning.

Vad det är för ras på hunden kan jag tyvärr inte se ännu på en vecka...
Fialotta
CITAT (Sylvia @ 14-10-2004, 15:27)
CITAT (Sylvia @ 13-10-2004, 16:01)

Jo, nu finns "min" hund på senaste nr av AoT, som kom idag (nr 13). Det är den galna jycken på sidan 75, men VAD är det för ras????? Häftig, i allafall!

Är inte säker...men tippar på en Bichon Havanäs...
jag fick oxå nr 13 i dag Torsdag
Betty
Högst upp i den ljusblå rutan på näst sista sidan i nr 12 står det: "Nästa nummer utkommer den 19 oktober"
Vad står det i din tidning? unsure.gif
Sylvia
CITAT (Betty @ 14-10-2004, 16:01)
Högst upp i den ljusblå rutan på näst sista sidan i nr 12 står det: "Nästa nummer utkommer den 19 oktober"
Vad står det i din tidning? unsure.gif

Detsamma, men det tycks inte stämma. Den brukar komma ca. en vecka innan dagen D.

Bitchon Havanäs... tack för tipset, här ska kollas!
CarinaA
Det där med nästa nummer utkommer gäller väl "till butik"...? Meningen är ju att prenumeranter ska få sin tidning före, vilket dock inte alltid stämmer, men senast samma dag ska man ha sin tidning.

Jag fick också min nr 13 idag, torsdag...

Mvh Carina (som kom lite utanför tråden...) wink.gif
ingmet
Jag tycker det liknar en friserad tibetansk terrier..
amaira
Titta här
Agria.se

och titta i bildgalleriet, hundar, så kanske det blir napp?

/amaira.
Ewa L
Nu har jag setat och dreglat över alla hundbilderna i 2 timmar. Räknar dagarna, nåja åren i alla fall, tills jag skall kunna skaffa mig hund igen!! wub.gif

Saknar min älskade Mehlie så.
netaave
Det var en schäfer, inte en rottweiler som andra i min närhet trodde.
Jag vann en vinflaska på vadet.
Tack för hjälpen Bjäbban!
Bjäbban
Är ju onekligen en vis skilnad på en Schäfer och en Rottis! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon