Full version: Buskatten Emil
Becky,Malmö
Tyckte det har varit lite för lite trådar om katt på sistone tongue.gif så jag tänkte berätta om vår buskatt Emil.
Vi hade lite svårt att bestämma oss för namn men nu verkar det allt som om det blev ett väldigt passande namn för en kisse som ständigt hittar på nya hyss tongue.gif

Är man inte uppmärksam en sekund så har han antingen hoppat upp på diskbänken och dragit ner söndagssteken på golvet eller så springer han snabbt iväg med den sista lilla bit av parmaskinkan som jag och sambon skulle kalasa på iväg till mattan under soffan medan vår äldre kisse glatt hejar på och undrar varför han aldrig får sådana där lysande idéer.

Snabb är han och även om han mycket väl vet att han inte får hoppa upp på bänken i köket så gör han det ändå när han får chansen med en viss skräckblandad förtjusning.

Sen får man vara väääldigt noga när han får för sig att ta sig en promenad bland mattes blommkrukor för dyker en fluga upp så ska den bara fångas till vilket pris som helst dvs. matte springer hysteriskt skrikande efter och fångar alla krukor i luften.

Vill man ta sig en klättertur är den stora Elefantfots palmen perfekt dessutom delikata små blad att tugga på, mums!

Ok, det var bara ett smakprov på vad en lite busig kisse kan ställa till med men måste nog säga att har man inga barn så är det allt lite kul med lite liv i luckan ibland.

I mitt album har jag en liten serie om Emil som heter "Emilbus" som ska ses i ordning.

Många mysiga höstkramar på er rolleyes.gif
Yin o Yang
wub.gif wub.gif wub.gif - visst är det så att har man katt, så vet man vem som bestämmer tongue.gif .
Underbart fin katt Din Emil - och de andra också
pejori
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif trevlig pisse med passande namn biggrin.gif biggrin.gif
Sulawesii
Jag köpte nyligen en matta storlek mindre med fina fjärilar på. När väl mattan låg där den skulle blev min lilla tjockis heltokig och började göra som katter gör med mattor..... nu är inte fjärilarna så fina längre. Det gör förresten inget, för det är hennes matta nu.
biggrin.gif
Men, jag får väl stå ut med det, mina katter är gamla och inte speciellt busiga.

Jättesöt katt förresten, din Emil!
Nutten
För mig kommer nog alltid Emil förbli Hero smile.gif Hmm, tror bestämt det märks att han är halvbror till mitt yrväder!?

Förresten, titta gärna in på Kattforumet, där kan du prata precis hur mycket katt du vill och komma i kontakt med lite andra bengalägare! Alltid kul att utbyta erfarenheter tongue.gif
lolo
Vilka fina små "tigrar" du har, Becky! Dessutom väl tajmat med kameran också, håller lillbusen på att fånga fluga, eller? laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif /Ann-Louise
renate
Det var mig en liten söt rackare, att han är vacker vet han säkert.Min lille Fritz älskar med att fånga flugor,en och annan blomkruka har åkt i golvet.När han rev ner min orchide blev jag lite småsur,men vad ska man göra?han lekte bara. Nu är han bara ibland på fönsterbänken i sovrummet.
rolleyes.gif tongue.gif ohmy.gif laugh.gif
*Felix matte*
Så fina bilder... ser ut som han verkligen trivs med tillvaron. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon