Gossen Ruda
För dom som gillar 8-fotingar. Övriga kan titta på något annat. tongue.gif
Ina
Tack för påminnelsen - jag är sorgligt dålig på att hålla reda på tv-program... smile.gif
*Felix matte*
Det hade jag ´missat. Tack för påminnelsen... jag brukar se spindelprogram och om andra småkryp på FST. biggrin.gif
är de alltför läbbiga så finns ju kudde att ha för ögonen tongue.gif laugh.gif laugh.gif
vickeva
Det var ett roligt program, tom min spindelrädda dotter tittade, fast jag tyckte nog att hon satt väldigt nära mamma.. rolleyes.gif
Gossen Ruda
Håller med om att programmet var bra. Nyttigt med såna program som inte bara handlar om hur spindlar tar byten med närbilder på käkarna, allt för att skrämmas.

Att tapetserarspindeln också finns i Skäralid var en nyhet för mig, i min bok står det att den bara finns på Kullaberg. Fast eftersom den hela livet lever i ett rör är den lätt att missa. Heter på latin Atypus affinis för den som vill söka på nätet. Familjen heter Atypidae, pungnätspindlar.

Såg ni förresten vad som stod i huset hos honom som visade husspindeln? En flaska Roundup! biggrin.gif
*Felix matte*
Verkligen sevärt wub.gif och sekvensen där spindeln hoppade ner och tog bytet... likadant såg vi hos sonen i våras...
Spindlarna (2st) stod på vakt och när en liten skalbagge (tror jag det var) hamnade i nätet så var den ena blixtsnabbt där och stack in gift så den dog... sen spann den in bytet.

Tack för det latinska namnet Gossen Ruda wub.gif nu hittade jag bilder på nätet. biggrin.gif
Blomstertanten
Tack och lov att jag missade det ! rolleyes.gif

Nu ska jag bara försöka missa reprisen också ! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon