CITAT (gammelnalle @ 13-10-2004, 22:23)
Hej Agneta!!
Måste få bråka lite med dig... (du brukar tåla det)
men ALLT finns enligt mig inte på nätet. (Och tack för det!!!)
MEN jag tycker faktiskt INTE att det ÄR FEL att någon tar betalt för en tjänst. Aftonbladet är ÄRLIGA och talar om att det de facto kostar om du vill ha den här tjänsten. Tex resebilagor. Och många är nog villiga att betala för att slippa sitta och söka på t.ex. internet eller på bibliotek.
Själv betalar jag ca 350:-/mån för mitt internet-abbonemang för jag tycker det är bra. Jag betalar gärna 25öre /l MER för bensinen OM jag får bra service där jag tankar (på 1000 mil/år blir det ca 200:- mer per år- och "min" mackföreståndare hjälper mig med att kolla glykol, olja, batteri etc...)
SEN är det en helt annan sak att jag ALDRIG skulle betala Aftonbladet för deras (och Även Expressen) ur-usla (enligt mitt tycke) bilagor.
Varför skulle det vara acceptabelt att ta betalt bara för att man talar om att det ska kosta
Resebilagor.. alla bolag finns ju på nätet... tar ju inte mer än ett par minuter att få fram allt.
320kr/mån betalar jag för surfen
Bensinpriset har ingen större betydelse för mig eftersom vi inte kör mer än ca 400 -500 mil/år och bilen vann jag

Är nog ganska svårt att få mig arg