Boxer
Jag har en drivbänk (dubbel pallkrage) som väntar på att få jobba som varmbänk nästa år.

Finns det något som den kan stå till tjänst med från och med nu till nästa vår?

Med andra ord - finns det något som jag kan så nu?
blink.gif
-asno-
Men om du ska ha den som varmbänk nästa år vill du väl komma igång tidigt på våren, och inte ha fullt av sådder som inte grott eller som är för pyttiga för utplantering?

/Åsa
Boxer
Där har du en poäng smile.gif Tänkte inte på det.....är ju total nybörjare!

Men om jag kan hitta roliga frön redan nu, kanske jag tänker om och fixar en till bänk.
Så därför vill jag gärna ha förslag eftersom det kliar så förskräckligt i mina fröfingrar. wacko.gif
-asno-
Den klådan kan vara svår laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Men vilka sorter som är bäst att så nu lämnar jag över till andra som kan bättre.

/Åsa
kerstin z5-6
Tja det du sår nu sås lika bra i januari -Annars kan du så alla perenner som vill ha kyla för att gro, tex Akleja, nu ,i kruka 24 tim inne -gräv ner i kallbänk sedan.
De kommer inte att gro fortare eller bättre om du sår dem nu -än om du väntar till jan feb -men är klådan svårt finns ingen annan bot laugh.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon