Full version: Köpa/byta skott?
Cassiopeia
Vet ni någon bytes-/säljesmarknad på nätet där man kan köpa skott till olika krukväxter? (Så att man får per post.)
Inte bara fröer alltså.
Ingrid på Västkusten
Ja vad sägs om www.odla.nu
:-)
www.alltomtradgard.se

Alltid en start biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Eller så kan du gå med i maillistan här: http://www.plejaderna.nu/krukvaxter/

Olle
Sylvia
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-10-2004, 11:12)
Eller så kan du gå med i maillistan här: http://www.plejaderna.nu/krukvaxter/

Olle

Denna länk tycks inte finnas kvar... den säger så i allafall.
Lars-Olof Arvids
På min dator fungerar länken i alla fall. Jag är med i listan som är ganska aktiv.

Olle
Blomstertanten
Länken funkar på min dator också !
Sylvia
Då var det något tillfälligt, kanske skulle "alla" in samtidigt... tongue.gif
Cassiopeia
Upptäckte att det säljs en del på Tradera med. Mest hoyor, men ändå. Livsfarligt... jag bara bjuder och bjuder... det är ju så billigt och roligt... och vips så har man bjudit för många pengar. unsure.gif

Tack för de andra tipsen.
lolo
Hej! Ett annat tips är www.alltomtradgard.se alltså Allt om Trädgårds hemsida. /Ann-Louise
MayaS
vill bara säga att hoyorna på tradera är långt ifrån billiga...
Oftats så går slutbudet på ett mycket högre pris än vad samlare själv säljer dem för privat.
Visst jag kan förstå spänningen med att bjuda men biligt?? nääää inte på nått sätt.

Mvh
M.
Cassiopeia
Jag bara tipsade om att det finns på Tradera, vet inget om priserna. Det är i alla fall väldans kul att köpa och sälja på Tradera, smått beroendeframkallande. unsure.gif
Har "ropat in" två Hoya-sticklingar nu och jag är nöjd även om jag kanske skulle kunna fått dem billigare på annat håll.

Vilket ställe rekommenderar du själv då Maya S?
MayaS
Många av mina Hoyor har jag fått tag på via www.odla.nu och www.alltomtradgard.se
Sedan så har Svenska Hoya Sällskapet en Sälj/köp/byt sida där jag oxå har fått tag på hoyor. www.swedishhoyasociety.com
Jag är medlem i olika hoya e-postlistor där jag har lyckats byta till mig en hel del hoyor.
Jag har kollat mängder med svenska hoyahemsidor där de flesta samlare skriver att man kan höra av sig om man är intresserad av deras hoyalistor.....
Det finns massor av ställen där man kan få tag i hoyaskott om man bara vill, frågan är hur stort intresset egentligen är.
Jag finns själv på tradera och visst även jag har handlat ett par sticklingar där... jag har även sålt hoyasticklingar på tradera... en engångsförteelse dock.
Jag har inget emot Tradera.. tycker det är ett bra, trivsamt ställe.. men om man går dit för att köpa billiga hoyor... ja då är man helt fel ute. Ok jag ska erkänna att priserna där är inte lika hutlösa som de har varit... verkar som om det stagnerat lite... som väl är... men fortfarande är många arter väldigt dyra.
En annan risk just nu är att köpa plantor överhuvudtaget, spelar igen roll vart man köper dem... ska de skickas per post så löper man risken för att det inte finns mycket kvar när man väl får hem den. Alla packar tyvärr inte lika bra och vädret är juh som alla vet opålitligt.....frosten skördar många offer just nu.

Mvh
M.
Cassiopeia
Himmel vad negativt det där lät. ohmy.gif
Nåja, jag hoppas plantorna överlever färden hit annars är det inga enorma summor jag gjort av med så jag går nog oskadd ur det hela ändå. tongue.gif
astrid.m.s
Ser att det pratas om att köpa blomskott via Tradera. Jag har både köpt och sålt på det sättet. Var också skeptisk i början. Nyfiken som jag är ville jag förstås testa hur det skulle fungera!
Eftersom både köpare och säljare lämnar omdömmen om varandra känner de flesta att man vill att båda ska vara nöjda.
Lämnar du ett negativt omdömde får du ange skälet men den som får ett negativt omdömde kan även kommentera det omdömmet. Det kan läsas av alla på medlemmens sida. Missköter du dig blir du avstängd.
Ingen av alla de växter jag köpt har varit dåligt förpackade eller missnöjd med på nåt sätt. Ingen har heller klagat på de växter jag levererat men skulle någon bli missnöjd skulle jag vilja kompensera det på nåt vis.
Har även köpt, bytt växter här på Odla.nu och har bara positiva erfarenheter.
wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon