uno
Hej på er alla.

Läste att det går att klippa ner chiliväxt för övervintring. Går det att göra detsamma med tomatväxt och att de kommer till våren med gott resultat?
Gunvor Nilsson
Hej Uno! Det går bra men du bör ha svalt och ljust med tilläggsbelysning, kalla lysrör går bra. Då kan du ligga ett steg före nästa vår.

/Gunvor
dragonbeauty
Mina plantor (busktomater) har nu blivit fula nedtill men vackra fortfarande uppe i topparna. De har bara levt inomhus. Sått från frö i våras. Kan jag istället ta sticklingar av topparna? Hur vill de rota sig? Jord el vatten t ex? wacko.gif
uno
Jag klippte av några tjyvskott och planterade dem i tomatspännerna. De får klättra upp för befintlig tomatstam som jag toppar av när där befintliga tomater är skördade. Hoppas att det funkar.
Mia, zon 3
CITAT (dragonbeauty @ 25-10-2004, 18:32)
Mina plantor (busktomater) har nu blivit fula nedtill men vackra fortfarande uppe i topparna. De har bara levt inomhus. Sått från frö i våras. Kan jag istället ta sticklingar av topparna? Hur vill de rota sig? Jord el vatten t ex? wacko.gif

Ja, det går utmärkt. Tror inte det spelar någon större roll om du väljer jord eller vatten. Men sedan kommer övervintringen.... Akta för ohyra! Det blir lätt för varmt/mörkt under vintern inne, luften blir torr etc. Men det skadar aldrig att prova!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon