stina
Jag tänkte få ändan ur vagnen och ta bort mina nedvissnade astrar ur balkonglådorna och byta ut dom mot ljung. Någon som vet om det är den vanliga ljungen eller den perenna ljungen håller sig finast längst på vintern???? Vad ska jag välja? Båda sorterna kostar 100:- för 4 st på torget vid Slussen så vad gäller priset så spelar det ingen roll. Vill bara att det ska vara fint LÄNGE!!!

/Stina
kristerh
Jag skulle satsa på den perenna, kanske du kan få den att överleva till nästa år.
krister
Sylvia
CITAT (kristerh @ 15-10-2004, 10:29)
Jag skulle satsa på den perenna, kanske du kan få den att överleva till nästa år.
krister

T.ex. den nya sorten av knoppljung (de öppnar aldrig blommorna, därav namnet) som säljs under namnet 'Garden Girls' ska hålla sig fina vintern igenom. Finns i olika färger. De går att plantera i trädgården också och ska vara perenner, men eftersom de är nya, har jag inte hunnit pröva.
stina
Tack för svaren - det får bli perenn ljung. Tycker dessutom att den är lite roligare.

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon