|
netaave
15-10-2004, 17:43
I kväll ska vi äta gott, kycklingfilé med klyftpotatis och tzatsiki. Lite rött till kanske. Bara mysa framför tv:n sen. Imorgon är det 50-årsfest. På sönd familjegudstjänst och kalas igen. Mitt 1 vecka för tidigt för sonen är borta sen.
Jag ska fira min fars 65-årsdag på restaurang på lördag kväll och sen på söndag ska jag och två kollegor fira den enas födelsedag på Botaniska (bland annat) i Göteborg så det blir födelsedagskalas hela helgen!! 
Hannele
15-10-2004, 17:49
Kulturnatta i kväll! Läs mer.
*Laika*
15-10-2004, 17:49
Jag ska ta me mig barnen in till Sundsvall, det är nån stor danstävling där. Småttingarna är sugna på att börja dansa, antingen så blir det bugg eller latin, vi får se vad det blir efter tävlingen. Dom tycker att det ska bli sååå spännande, dom har aldrig varit på nån danstävling förr. Ha en trevlig helg allihopa. Mvh. Laika
Jag ska jobba tre nätter, skulle bli mycket regn, så då sover man bättre.
Jag ska spendera ena dagen i trädgården och den andra hemma hos mina föräldrar och Edison.
Ciczi
Denna helg ska vilas. Laddar till nästa fredags hummerkalas
Smekajsa
15-10-2004, 20:28
Tjaaa....
"Bamba" och jag är gräsänklingar
så det blir först & främst en riktigt skogsrunda,
både lördag å söndag
(Smén är i Norge över helgen)
Blev lite kräftor och vitt vin för två i kväll... Imorgon är det dags att röja ur garaget...
netaave
15-10-2004, 20:39
CITAT (Laika @ 15-10-2004, 18:49) Jag ska ta me mig barnen in till Sundsvall, det är nån stor danstävling där. Småttingarna är sugna på att börja dansa, antingen så blir det bugg eller latin, vi får se vad det blir efter tävlingen. Dom tycker att det ska bli sååå spännande, dom har aldrig varit på nån danstävling förr. Ha en trevlig helg allihopa. Mvh. Laika Den tävlingen ska min yngsta också dansa, hon och hennes pappa är redan där uppe. Ja sonen ska också dansa förresten, men han dansar ju vuxenklass.
vickeva
15-10-2004, 21:49
Jag ska stå på Skånemässan på lördag, en kompis har en affär som har en monter där och hon behöver hjälp på lördag. Det ska bli jättekul.
jessica zon6
15-10-2004, 21:55
Hade tänkt att röja i garaget i morgon,så att jag kan placera ett bord och lysrör som jag ska använda nu till vintern  Åh vad jag längtar till dec mvh jessica
Eleanor
15-10-2004, 22:06
Det ska pysslas i helgen har jag tänkt! Jag & gubben ska ha Halloweenpartaj nästa helg, veckan efter ska barnen ha sitt. & jag har lovat ett spökhus så nu måste jag sätta fart! Idag har jag & barnen gjort fladdermöss & förkrympta huvuden(!) & under helgen ska vi försöka få till gravstenar i plywood. Så ska jag linoljekitta det sista av våra köksfönster! (Lite så där i sista rycket för säsongen kanske en del skulle tycka....  ) //Madeleine
Hannele
15-10-2004, 23:19
Kroki är svårt, testade det för första gången, med levande modell, kul. Efter bara 4 minuter bytte han pose...  På lördag blir det föreläsning med Rosensällskapet.
fruberglund
15-10-2004, 23:22
Hehehe, plantera såklart  Mina fynd måste ju ner i jorden innan frosten kommer, idag lyckades jag få ner Roddisen i alla fall. Sen blir det middag hos svärisarna på söndag. Imorgon blir det nog en sväng till torget (torghandel i Jönköping varje lördag med "knallar och stånd"). De har sååååååååå god fettsnål ost där
zaaritha
15-10-2004, 23:26
Tja--växthuset ska städas! Äta o dricka gott........ I kväll åt vi "heta "räkor+ råris+sallad på isberg, tomater, gurka, avocado, mango. Lördag kväll blir det ugnstekt karre´, "stoppad" med vitlök o sviskon....
Potatisklyftor o grönsaker.
O så ska dukar strykas,gardiner också!Har 3 fönster kvar att putsa o byta gardiner i....
Denna helg blir vilohelg. På fredagarna brukar vi alltid sitta och äta middag i vardagsrummet. Vi har ett lågt litet bord, så sitter vi på kuddar och äter gott med mysbelysning till nåt bra på TV:n. I kväll blev det bakad potatis med tonfiskröra plus gott dricka till. Annars har vi planerat att ta det lugnt. Jorden i rabatten är frusen så där är det "färdighaft" för denna säsong. Några småkrukor är kvar ute men det gör det samma.
Monica M zon 4
16-10-2004, 07:43
Idag ska jag städa kylen och frysen i köket. Och steka köttbullar och pannbiff på 2 kg köttfärs och lägga i den nyavfrostade frysen. Om jag orkar ska jag även frosta av frysboxen i källaren. Imorgon ska jag försöka lura med mig maken till Ikea så han får se köksbordet jag tycker vi ska köpa.
Igår kväll var vi bortbjudna på middag och hade jättetrevligt ända fram på småtimmarna och i kväll har vi bjudit hem goda vänner. Idag ska jag pysslar både ute och inne samt förbereda för kvällen. Så stor tid för återhämtning kommer inte att finnas den här helgen, men ska försöka ta mig en "tupplur" mitt på dan. Det är i alla fall kul att umgås!
Jag är ensam i helgen. Sambon stack till Spanien...bara så där... Igår hade jag ett par tjejkompisar hemma på lite iransk kyckling gryta och kardemummaris. Idag hjälpte jag mina kompisar flytta in i deras nya hus. Sen ikväll ska jag iväg till Malten och Pappan och lämna mina sovgrejor för att sedan festa till tidig morgon, är planerna....fast....vi kommer säkert hem 2 över midnatt.....eller nåt. Imorgon blir det hämta Pappas nya fågelunge samt plantera vår liguster häck. Sen var helgen slut...alldeles plötsligt och abrupt....och Pvn kommer hem igen...
Kan man bromsa livets fart på nåt sätt?
/E
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|