Full version: var kan man få tag
andreas i uppsala
Jag fick en väldigt fin bok om medelhavsväxter av min far idag och jag blev verkligen köpsugen på sånt jag annars inte brukar bli köpsugen på, nämligen Perrenner. Medelhavsperrenner som orchis de provence,malcomia littorea, calystegia soldanella,salvia,cistus,linum campanulatum,halimium, crithmum maritium,currykrydda? m.m m.m m.m m.m m.m

Boken jag fick heter 'Flore du Bassin Méditerranéen' och är en liten pocketbok i kraftig plast och består av flera hundra sidor med medelhavs växter(blommor,buskar,träd, gräs etc)
Jag blev helt såld. Som ni vet så sk jag ju göra om baksidan till en ÄKTA medelhavsträdgård då allt annat är portförbjudet biggrin.gif
Sylvia
Det finns en del i plantskolorna, fast du får nog vänta till våren för nu är det nog kört.
Men du får tänka på att mycket måste odlas i krukor för att kunna tas in inför vintern, för många av dem är inte vinterhärdiga hos oss!!
kerstin z5-6
Här finns mycket avdet du söker tror jag
B O T

Barbadines
andreas i uppsala
Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon