nypan
vilken tycker ni är finast, den blå eller vita wisterian? har nämligen aldrig sett varken eller, men inbillar mig att blåregnet är en skön växt, är det helt hopplöst att inhandla den nu på rean och plantera i höst; söderläge stockholm zon 3, ev om jag nu inte skulle kunna hålla mig från att köpa den, hur skydda ni som prövat? samma sak gäller buddleijan, oklokt att plantera på höstkanten?! Vore jättekul om ni tyckte ni, kära forumister. /nypan
kerstin z5-6
Blått ! alla kategorier smile.gif snyggast ...
Du får väl övervintra frostfritt om du vill vara säker på överlevnaden
andreas i uppsala
blå är ju den typsika blåregns färgen tongue.gif Jag skulle satsa på det blå men vitt är ju också fint. Rosendals säljer både vitt och blått.

Botan här i Uppsala har några riktigt stora och gamla ex. I USA ska de vara härdiga till 30-35 minus

andreas i uppsala
Tänk dig det där på våren biggrin.gif Jag måste övervaka det där kommande vår
zaaritha
Blått!!!
Såg i Uppsala botaniska för 4-5 år se´n; gullregn o blåregn ihopplanterade!!
Det var jättefint!
kristerh
Sastsa på den blåa, jag vet att de har en på Hortus i farsta som stått där klättrande på staketet i många år, så den borde gå i stockholmsområdet.
Dessutom har det kommit en som är härdigare (nyhet i år) tror att det var trädgårdsringen butikerna som sålde den, fast nu är de nog slut wink.gif
satsa på en vårplantering så hinner den etablera sig innan nästa vinter.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon