Full version: Sophora, igen..
Orchid
Nu känner jag mig lite tjatig, men de får gå =) Jag skrev nämligen ett inlägg för ett tag sedan om min (då nya) växt "Sophora"..
Nu, har denna börjat få gula blad o tappar dom.. vet inte om det e normalt, eller om jag har liksom misskött den på något sätt.. hittar liksom ingen med erfarenhet av den här växten.. som jag känner alltså =)
Den är såååååååååå fin, så snälla hjälp om ni kan!
Åsa, mälardalen zon 2
Har du den inomhus skulle jag tippa på att den inte gillar mörkret + den torra och varma luften har för mig att Sophora (=pagodträd) gillar att ha det ljust och svalt på vintern. I södra sverige finns det ju t.o.m Sophoror som står ute året runt(planterade i marken). +Jag är lite osäker, men är inte Sophoror lövfällande växter också?
Orchid
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,17-10-2004, 14:14)
Har du den inomhus skulle jag tippa på att den inte gillar mörkret + den torra och varma luften har för mig att Sophora (=pagodträd) gillar att ha det ljust och svalt på vintern. I södra sverige finns det ju t.o.m Sophoror som står ute året runt(planterade i marken). +Jag är lite osäker, men är inte Sophoror lövfällande växter också?

Jo, jag tror att de är lövfällande växter.. därför jag e osäker.
Min sophora står inomhus. Kan man ha den typ på balkongen, en inglasad balkong???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon