|
Nu är vi 4600 stycken registrerade medlemmar på Odlas forum! Skulle vara kul, bara som en jämförelse, att veta hur många medlemmar AoT har...
Hannele
17-10-2004, 15:36
Man borde rensa nån gång... vissa har inte skrivit ett enda inlägg.
Varför ska man rensa? Jag skriver själv inte särskilt mycket, för ofta tycker jag att man kan få svar på sånt man funderar på genom att läsa andras inlägg. Bara för att en person aldrig har skrivit ett eget inlägg betyder ju inte det att den personen inte använder forumet...
andersen
17-10-2004, 16:00
Hmm Jejja det är väll bättre att alla skriver inlägg, ett forum som har passiva medlemmar drivs väll inte framåt.
fruberglund
17-10-2004, 16:56
CITAT (Jejja @ 17-10-2004, 16:57) Varför ska man rensa? Jag skriver själv inte särskilt mycket, för ofta tycker jag att man kan få svar på sånt man funderar på genom att läsa andras inlägg. Bara för att en person aldrig har skrivit ett eget inlägg betyder ju inte det att den personen inte använder forumet... Om man bara läser behöver man ju inte vara medlem, det är endast om man vill skriva ett inlägg man måste vara inloggad. Tycker ändå det är roligt att vi är så många!!! AoT??? Är det allt om trädgård eller? Där har jag aldrig varit in, tycker Odla räcker alldeles lagom
CITAT (Jejja @ 17-10-2004, 16:57) Bara för att en person aldrig har skrivit ett eget inlägg betyder ju inte det att den personen inte använder forumet... Precis så förklarade Ingemar en gång, varför dom inte plockade bort någon.  Kanske att icke skrivande men läsande! medlemmar kan få en fråga - säg var tredje månad - om de fortfarande vill vara registrerade trots att de inte skrivit några inlägg under den tiden. Då skulle man ju se vilka som inte är aktiva alls här och kan ta bort dom? Av dom 4600 som registrerat sej förekommer kanske 100 som aktiva?
Annelie
17-10-2004, 18:38
Oh jag undrar såhär i höstrusket - spelar det någon roll när allt kommer omkring...
Kattgräs
17-10-2004, 18:45
Det kan ju vara folk som registrerat sig och lagt upp album, eller pratar med varandra via PM? Alla kanske inte är inaktiva bara för att de inte skriver här?
andersen
17-10-2004, 18:45
CITAT (Annelie @ 17-10-2004, 19:38) Oh jag undrar såhär i höstrusket - spelar det någon roll när allt kommer omkring...  Om jag får svara, det är väll roligare om vi är många som är aktiva och driver forumet framåt.
Det här forumet drivs väl framåt alldeles utmärkt, trots att det finns en liten klick som inte skriver?! Det är ju nog många som skriver i alla fall. Jag tycker bara att det är onödigt att rensa bort dem som inte skriver, eftersom man inte vet om de kanske bara läser och är fulkomligt nöjda ändå. Och anledningen till att de har registrerat sig som medlemmar även om det inte behövs bara för att läsa, kan ju vara så att de förberett om de skulle vilja skriva någon gång, så slipper de registrera sig då.
Spela roll, gummiboll, om det finns folk som är registrerade men inte skriver, men det är ju taskigt att ha ett "skrivtvång" för att man ska få vara medlem.
Det är många som är aktiva och driver det här forumet framåt redan, så det finns ingen anledning att tvinga "läsarna" att skriva de också.
Hannele
17-10-2004, 20:11
CITAT (Jejja @ 17-10-2004, 21:06) Jag tycker bara att det är onödigt att rensa Det spelar ingen roll... men på ett forum får jag uppdatera mina uppgifter automastiskt ett par gånger per år. Bland 4600 är det i alla fall omöjligt att göra nån vettig sökning. För PM eller vad det nu kan gälla. Och inget att hetsa upp sej på, att vi är så 'många', för det är vi inte...
CITAT (Jejja @ 17-10-2004, 21:06) Spela roll, gummiboll, om det finns folk som är registrerade men inte skriver, men det är ju taskigt att ha ett "skrivtvång" för att man ska få vara medlem.
Det är många som är aktiva och driver det här forumet framåt redan, så det finns ingen anledning att tvinga "läsarna" att skriva de också.  Vem pratar om att tvinga nån att skriva här?  Nej, det spelar såklart ingen roll hur många som är aktiva här, det är ju vilka - dvs alla vi! - som spelar roll!
Oj då, här verkar det ha gått hett till! Eller feltolkar jag tonen? Jag startade tråden för att jag såg att vi nu var ett stort och jämnt antal medlemmar - tycker det skulle vara kul att veta hur många medlemmar AoT har (jag har aldrig sett någon medlemslista där) jämfört med Odla. Annelie säger: CITAT Oh jag undrar såhär i höstrusket - spelar det någon roll när allt kommer omkring... Nej det spelar inte någon som helst roll - egentligen - jag tycker att det skulle vara kul att veta - bara för skojs skull - förstår ni? CITAT Om man bara läser behöver man ju inte vara medlem, det är endast om man vill skriva ett inlägg man måste vara inloggad. Jag citerade Fru Berglund. Så här är det: Man måste vara inloggad för att ha bra koll på vilka inlägg man har läst, de gröna kuverten blir något ljusare när man har läst ett inlägg. Det enda jag ville ha sagt med denna tråd var:  Jippie, har ni sett vad många vi är nu! Och som Berith sa: CITAT Nej, det spelar såklart ingen roll hur många som är aktiva här, det är ju vilka - dvs alla vi! - som spelar roll!
oh fyyyy om alla 4600 hade skrivit inlägg.... Då hade jag ju spenderat ännu mer tid här.....
Har du fått nåt tal från AoT än, Betty? Jag har inte fattat tycke för den sidan. Den är tråkigt och konstigt uppbyggd. Tips för att få mig att gilla den?
/E - den enda rensning som jag gör är ogräs......
Nej, jag har inte ens frågat - så viktigt var det inte. Jag är inte heller så förtjust i den, känner mig mer hemma här på Odlas forum. Deras upplägg är inte helt olikt upplägget som Odlas forum hade innan vi fick detta nya forum i slutet av oktober -02. Exempel på hur det kunde se ut förr på Odlas gamla forum.Nej jag har inga tips på hur jag ska få dig att gilla den - Gör som jag och 4600 andra - Stanna här!
Låter bra, med tanke på att jag spenderar ett antal timmar här i veckan. Så du är gammal veteran på Odla.nu?  kul  Jag saknar dock en mer chat på odla.nu. Så man hade känt lite mer personligare kontakt med medlemmarna. Som en liten extra bonus och krydda. Forumet tycker jag annars är toppen. Med extremt vänliga och hjälpsamma människor som kan enormt mycket. Stor eloge till er. /E - svammel svammel....
Nej någon riktig veteran är jag inte. Jag hade varit inne och bara läst inlägg i ungefär ett år men inte skrivit så värst länge, bara några månader, på det gamla forumet innan vi fick det nya. Ja, en chat skulle inte vara helt fel! Håller med dig om att det är ett toppenforum, jag har lärt mig otroligt mycket här.
Enligt mail från Kenneth Nilsson på AoT:
"Till antalet är användarna idag 6589 st."
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|