Hannele

Höstens neongrön och orange höstljung i vackra krukor. biggrin.gif
Kompisen hjälpte mej att välja krukorna.
fruberglund
Tycker mina är rätt snygga med ljung i också, fast det ser lite klent ut smile.gif

lotta_
Jag gillar gamla saker och har därför satt enris och mossa i järngrytor och kopparpannor, här ser ni några av dem.

Gunvor Nilsson

Prydnadskålen såg så läcker ut så rådjuret var tvungen att ta sej en smakbit! mad.gif

Ett halvt kålblad räckte och resten var slängt på marken! Vilket bordsskick!! wacko.gif

/Gunvor
Hannele
fru Berglund har häftig kruka!

Sylvia
Jag brukar ha små vintergröna växter för tillväxt i krukor, de står sig fint som "vinterkrukor".

Hannele
Snyggt, Sylvia!
Varje år tror jag att jag ska ut och plocka mer i skogen....
Eller plocka egna nypon smile.gif
yla

mina torkade växter har hållit ända sedan förra året o e fortfarande lika fina rolleyes.gif
Helen i Piteå Zon 5
Det här är min höstkruka, men den ska snart ersättas med en vinterkruka. biggrin.gif
http://www.odla.nu/album/data/helen/1894_p18110.jpg
Sylvia
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 18-10-2004, 14:25)
Det här är min höstkruka, men den ska snart ersättas med en vinterkruka. biggrin.gif

Den var jättesnygg! Men itne behöver du ersätta den förrän senare, den håller väl sig fin ett tag ännu? Kanske när fåglarna har käkat uppå alla bären, så då!
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Sylvia @ 18-10-2004, 14:35)
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 18-10-2004, 14:25)
Det här är min höstkruka, men den ska snart ersättas med en vinterkruka.  :D

Den var jättesnygg! Men itne behöver du ersätta den förrän senare, den håller väl sig fin ett tag ännu? Kanske när fåglarna har käkat uppå alla bären, så då!

Jodå, nog håller väl den ett tag till och fåglarna har inte hittat den ännu. Men snart kommer snön och då är den bara ivägen för sopborsten. Jag brukar göra vinterkrukor som jag har högre upp på bron, dit når inte snön, och det är rätt kul att hitta på nytt. /Helen
netaave
CITAT (Gunvor Nilsson @ 17-10-2004, 20:50)

Prydnadskålen såg så läcker ut så rådjuret var tvungen att ta sej en smakbit! mad.gif

Ett halvt kålblad räckte och resten var slängt på marken! Vilket bordsskick!! wacko.gif

/Gunvor

Ååh det där var snyggt, vad är det gröna?

Jag har sett en växt med silverbarr i rankor liksom och silverbär på, nån som vet om den håller stilen även som "fryst"
fruberglund
CITAT (Hannele @ 17-10-2004, 21:13)
fru Berglund har häftig kruka!

Ja, men jag fick leta länge för att hitta dem och billiga var de inte smile.gif

Usch att man ska vara så pedant och petig ibland, mannen blev trött på mig när jag lämnade tillbaka min tredje uppsättning krukor för att det var nåt jag inte var nöjd med smile.gif

Men de här är jag supernöjd med smile.gif

Dina "vanliga" hinkar var väldigt fina också måste jag säga! Gillar gamla plåthinkar och köpte nyss en "gammal" emaljerad kanna jag ska ha som prydnad i rabatten sen.
netaave
Jag har målat gamla zinkhinkar blå och sen "svampat" ovanpå det med en mörkare nyans, dom blev urläckert "marmorerade"
Gunvor Nilsson
Hej netaave! Roligt att du tyckte de var snyggt! Det gröna är lingonris!! Det fick bli utfyllnad trots att färgen inte gick så bra ihop med kålen och ljungen. Har bytt ut det med låg, vit ljung nu.

/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon