Full version: Lager
Eva St
Har en Lager i kruka som jag försökt ta sticklingar från hur många gånger som helst för att få en uppstammad Lager. Men varje gång har jag misslyckats. Gör nu ett nytt försök efter råd jag fått tidigare. Har gjort ett långt snitt i den tagit av blad så det bara är tre kvar och satt den i kruka med plastpåse över och hoppas än en gång att det ska funka. Är detta rätt och är det något annat jag ska göra för att fjäska med den. Har hört att den ska vara såååå lätt att sticklingföröka men det har då inte jag märkt!!!!! Men hoppet finns kvar.
Eva St
Åsa, mälardalen zon 2
Undervärme brukar vara bra + det tar flera månader innan det blir rötter sedan verkar det ta tid innan den börjar växa, min sticklingsplanta stod nästan helt stilla i ca 1,5år innan den började skjuta nya kraftiga skott.
Eva St
Man får alltså vara utrustad med en stor portion tålamod. Men det är inte jag som gett upp tidigare utan det är bladen som vissnat ned helt och de har sett stendöda ut. Nu blir det undervärme och tålamod som gäller
Eva St
e_sedell
Eva, skulle du kunna skicka mig några sticklingar så får jag försöka?! Du kan få någontin annat tillbaka! Jag har en ovanlig fuchia, den finns nog bara här i östergötland. Jag känner han som tog in den första gången till sverige, bara för ett på år sen. Men nu är det många som har köpt plantor av honom och tagit sticklingar och sålt vidare.... mad.gif
Eva St
Visst kan du få det men som du förstår så har jag ju inga rotade tyvärr.
Men några grenar av min Lager kan du gärna få frågan är bara hur jag ska förpacka det på bästa sätt och när jag vågar skicka det för kylans skull. Vore jätteglad om jag kunde få Fuchsiasticklingar i utbyte. Du kan ju skriva din adress till min Pm så kan vi bestämma vidare hur vi fixar detta på bästa sätt.
Eva St
e_sedell
Det ska jag göra....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon