KURT
Den nya kunnskapskanalen har ju börjat med tämligen blandat innehåll, jag har ännu inte förstått om det finns någon idé eller mönster i vilka program som sänds när eller var. Men jag skrev och frågade om de planerade att sända några trädgårdsprogram (se svar nedan), de sänder ju tex naturprogram nu. Man skulle ju kunna tänka sig att de skulle kunna sända lite mera kunnskapsintensiva trädgårdsprogram (mera än Gröna Rum). Radioprogrammet Odla i P1 är ju en bra förebild för ett mera kunnskapsintensivt trädgårdsprogram.

Kunnskapskanalen verkar ju i alla fall inte vara främmande för att ta in trädgårdsprogram, påtryckningar och önskemål kanske kan påverka.

"För närvarande finns inga såna program i vår tablå. Men jag tar med mig
tipset till vårt nästa idémöte!Bästa hälsningar

Gunnel Werner

Redaktör Kunskapskanalen"
gammelnalle
Synd bara att vi som inte har digital-teve kan se Kunskapskanalens utbud...

JAG har inte råd att skaffa en box bara för detta.

Men BRA är det att det kommer kvalitetsteve...
renate
CITAT (KURT @ 18-10-2004, 10:43)
Den nya kunnskapskanalen har ju börjat med tämligen blandat innehåll, jag har ännu inte förstått om det  finns någon idé eller mönster i vilka program som sänds när eller var. Men jag skrev och frågade om de planerade att sända några trädgårdsprogram (se svar nedan), de sänder ju tex naturprogram nu. Man skulle ju kunna tänka sig att de skulle kunna sända lite mera kunnskapsintensiva trädgårdsprogram (mera än Gröna Rum). Radioprogrammet Odla i P1 är ju en bra förebild för ett mera kunnskapsintensivt trädgårdsprogram.

Kunnskapskanalen verkar ju i alla fall inte vara främmande för att ta in trädgårdsprogram, påtryckningar och önskemål kanske kan påverka.

"För närvarande finns inga såna program i vår tablå. Men jag tar med mig
tipset till vårt nästa idémöte!Bästa hälsningar

Gunnel Werner

Redaktör Kunskapskanalen"

Var finns kundskapskanalen? dumm fråga kanske.
Är det på digital tv?Då måste jag göra en ny kanalsökning alså?
Din fråga om ett trädgårsprogram var en bra ide,hänga på.
KURT
CITAT (gammelnalle @ 18-10-2004, 10:46)
Synd bara att vi som inte har digital-teve kan se Kunskapskanalens utbud...

JAG har inte råd att skaffa en box bara för detta.

Men BRA är det att det kommer kvalitetsteve...

Det är inte lång tid kvar tills det är dags för alla som vill se TV att skaffa någon typ av box. Uppenbarligen kommer de inte att byggas in i tv apparaterna, eftersom man har olika typ av box i kabelnät och marknät? Däremot kommer nog priset att sjunka när flera måste skaffa sig box.

Gävle, Motala/Linköping och på Gotland är först ut:

http://www.nyteknik.se/art/36516
Betty
CITAT (renate @ 18-10-2004, 10:47)

Kunskapskanalen finns på Canal Digital.
Ja, man måste göra en ny kanalsökning.
renate
CITAT (Betty @ 18-10-2004, 11:48)
CITAT (renate @ 18-10-2004, 10:47)

Kunskapskanalen finns på Canal Digital.
Ja, man måste göra en ny kanalsökning.

Ha jag gjort,nu har jag också kundskapskanalen. tongue.gif
kristerh
Om politikerna har bestämt att vi skall ha digitaltv så kan de väl se till att alla som betalt tvlicens får en mottagare gratis, varför skall man behöva betala några hundra i månaden xtra för detta?
Jag tänker inte skaffa någon mottagare förrns man är tvungen sad.gif
krister
kerstin z5-6
Bra att du trycker på Kurt , man kan aldrig få för många trädgårdsprogram -ett som går på vintern vore toppen
KURT
CITAT (kristerh @ 18-10-2004, 12:34)
Om politikerna har bestämt att vi skall ha digitaltv så kan de väl se till att alla som betalt tvlicens får en mottagare gratis, varför skall man behöva betala några hundra i månaden xtra för detta?
krister

"hundra i månaden"??? Det är bara om man vill ha betalkanaler som man behöver köpa kort. Man kan köpa box som inte ens har plats för kort, bara en engångsavgift (som visserligen är alltför hög ännu).

http://www.teracom.se/?page=200
kristerh
CITAT (KURT @ 18-10-2004, 12:50)
CITAT (kristerh @ 18-10-2004, 12:34)
krister

"hundra i månaden"??? Det är bara om man vill ha betalkanaler som man behöver köpa kort. Man kan köpa box som inte ens har plats för kort, bara en engångsavgift (som visserligen är alltför hög ännu).

http://www.teracom.se/?page=200

Jag trodde att man var tvungen att ha något abbonemang, fick erbjudande från min kabeltvdistributör comhem och de hade olika priskalsser för digitaltv den lägsta avgiften var (tror jag) 149;. mån och alla de kanalerna har jag i mitt grundutbud på kabeltv wink.gif
krister
renate
Canal Digital tar också en månadsavgift fnv.189:- för familjepaket.Boxen hyr jag gratis.Hade Canal+ i ett år extra.Tillkommer abonnemangsavgift på 249:-/½år, inte billigt men nu har jag kanonbild på alla kanaler,vilket jag inte hade innan,pgr.av att här är väldigt dåligt mottagning.Plus att radiotjänsten vill har sina tv avgifter. ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon