Orchid
Någon som kan hjälpa mig med vad den här växten heter? Jag har haft den jätte länge, men jag har aldrig fått reda på vad den heter.

Växten
GoSatta
ser ut som en "Euphorbia leuconeura" ("skvätt-i-väg" "sprätt iväg")

Men inte säkert efter som man inte ser stammen ordentligt, men kolla på google här
solan_2
Det är en "sprätt i väg" helt klart. Har haft många såna men ledsnade på alla fröerna som hamnade överallt. mad.gif biggrin.gif
Orchid
Här syns stammen

hur tycker den här växten om att ha det? Ibland gör den mig nämligen förvirrad.
GoSatta
det är en formmav suckulent (eller något mellanting =) ) mina som är från frösådder har jag ljust till full sol (försöker dock skugga den mitt på sommaren) ger den mycket vatten under sommaren men lite mer sparsammt på vintern. Dom är rätt svåra att döda och mår dom bra växer dom så det knakar.

Din ser lite svältfödd ut efter som den är så tunn och lite ranglig.
Orchid
CITAT (GoSatta @ 18-10-2004, 17:30)
det är en formmav suckulent (eller något mellanting =) ) mina som är från frösådder har jag ljust till full sol (försöker dock skugga den mitt på sommaren) ger den mycket vatten under sommaren men lite mer sparsammt på vintern. Dom är rätt svåra att döda och mår dom bra växer dom så det knakar.

Din ser lite svältfödd ut efter som den är så tunn och lite ranglig.

Den satt ihop med en större planta, de var många i samma kruka som bara växte. Och då delade jag på dom..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon