Loova
Hej

Jag undrar hur man ska göra för att övervintra en vindruvsplanta som är planterad i kruka. Den står just nu på min inglasade balkong.

/Loova
Åsa, mälardalen zon 2
Vilken växtzon gäller det? Vilken druva är det (ömtålig vanlig vindruva eller jättehärdig staketvindruva)? Vilken krukstorlek?
yla
jag har köpt en stooor tunna i frigolit som jag planterat min Zilga i på balkongen o jag hoppas hoppas att de ska gå bra för jag ser framför mej hela balkongen fylld av vindruvor om ett par år

jag ska försöka komma ihåg o berätta till våren hur det går rolleyes.gif
Loova
Vet inte vilken sorts vindruva jag har, men den står förnärvarande i en kruka som är c a 30 cm i diameter.

/loova
Ingrid på Västkusten
jag hade handlat någon bra säckväv - det som oftast knäcker druvorna i kruka är inte frosten utan ljuste på våren, de torkar helt enkelt ihjäl.
yla
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 20-10-2004, 07:42)
jag hade handlat någon bra säckväv - det som oftast knäcker druvorna i kruka är inte frosten utan ljuste på våren, de torkar helt enkelt ihjäl.

tackar för det jag ska se till min druva att den inte får det jobbigt på våren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon