|
Gomorron mina vänner, en ny dag lyser med sin frånvaro - jösses amalia så svart det är ute - och amaira är pigg och vaken och full av nya upptåg  (jösses amalia en gång till, ska hon aldrig bli vuxen den där amaira  ) En ny dag randas, och jag är bara så lycklig så det svämmar över...  så jag spiller lite på er också  . Varför? Inget särskilt, jag lever och har en helt ny dag framför mig, alldeles blank och full av löften. *spinn och kurr* En härligt rykande stor kopp varm mjölk med några droppar svart kaffe håller mig sällskap. Annars är det tyst och lugnt, till och med kattugglan har tystnat... det går onekligen mot dag... Önskar er alla en underbar höstdag! Stor översvallande KRAM /amaira
kopernikus
19-10-2004, 06:27
God Morgon
Jag är dock inte på riktigt lika gott humör, men blev lite gladare nu! Må så gott!
Öhhh...hmm... gääsp... gomorron... Vad trevligt det var att komma in på odla idag då...!
Blomstertanten
19-10-2004, 07:10
GOD MORGON ! Skönt att se att man inte är alldeles ensam om att vara vaken så tidigt ! Det borde vara i lag förbjudet att börja jobba före klockan 8 ! Trots att jag borde vant mej vid att gå upp före 5 så tar det verkligen emot, speciellt nu när det är så mörkt.  Men blev genast på bättre humör när jag tittade in här ! Tack amaira !
*Laika*
19-10-2004, 07:10
God morgon, Amaira. Det va till att vara morgonpigg, det kanske smittar av sig, man mår genast lite bättre.  Ute skvalar regnet annars. Med vänlig morgonkram  från Laika
*gäsp* Gomorrn' kaffe.......
Ha en trevlig dag allihop!
Gossen Ruda
19-10-2004, 07:34
Guten morgen, keine sorgen. Vet inte om någon med tyska som modersmål förstår det, den mesta skoltyskan ligger djupt i minnet. Instämmer i morgonkören, här i Götet syns det blå himmel mellan molntussarna. Har varit på jobbet 1 timme nu, 3 kvar.
Blomstertanten
19-10-2004, 07:41
CITAT (Gossen Ruda @ 19-10-2004, 08:34) Guten morgen, keine sorgen.
Vet inte om någon med tyska som modersmål förstår det, den mesta skoltyskan ligger djupt i minnet.
Instämmer i morgonkören, här i Götet syns det blå himmel mellan molntussarna. Har varit på jobbet 1 timme nu, 3 kvar. :P Blå himmel ?? Regnigt och mörkt och grått ! Har redan jobbat klart !
gammelnalle
19-10-2004, 07:59
som sagt: odla.nu är ETT OPIUM FÖR FOLKET får man inte odla.nu på morgonen... ja och 3 stora koppar stark te!!! så vet man inte hur det skall gå. Kan inte påstå att jag 'är lika hurtfrisk som amaira men visst smittas man av sådan entusiasm!!!???? och med regnvädret som hänger som ett .... ja nåt... så var det inte speciellt svårt att sova en lite stund extra....
La Strega
19-10-2004, 09:07
själv vaknade jag för en timme sen med så ont i halsen att jag knappt kunde svälja...*snyftar* Vill inte bli sjuk!! vill vara frisk å glad å hitta på massa kul!!
CITAT (Gossen Ruda @ 19-10-2004, 08:34) Instämmer i morgonkören, här i Götet syns det blå himmel mellan molntussarna. Har varit på jobbet 1 timme nu, 3 kvar. :P Godmorgon, alla! Nu har jag fått mitt kaffe, så... Jag ska palla iväg till jobbet och fota i Botan. Man hittar alltid något spännande att skriva om där när inspirationen annars tryter....
todelooo alla nu e även en gammal varg uppstigen o inte e de väl mörkt ute jag förstår ingen ting hehe men nattsuddare som jag e så får man inte se dessa mörka morgnar men jag känner mej lika sprudlande som amaira o ska nu stänga ner här o åka till plantshopen o köpa lökar det ska bli påsklijor till våren många ska de bli vi ses till kvällen kram på er morgonpigga o alla andra todeloooooooo ugglan hörde jag på nattpromenaden förresten härligt ljud till nattpromenad
Anna i Örsjö
19-10-2004, 13:06
God middag allihop! Här skiner solen för fullt och jag har varit uppe sen 8 i morse. Vi har varit en runda till Vellinge och tänkte gå en sväng på lastbilsskroten, men ack vad vi bedrog oss. Den var nerlagd. Vi fick köra in till Malmö istället. Göran gick en runda på Bauhaus medan jag tittade in på nyöppnade Stoff o Stil. Oj vad mycket tyger och billigt också. Jag köpte fyra meter blått tyg till nya gardiner i matsalen (sonens gamla rum bredvid köket). Lite beslutsångest, hmm, sy eller jobba i trädgården. Anna i Örsjö
*Felix matte*
19-10-2004, 13:07
Gomidda!  Ett glatt humör..... Har varit uppe sen 04 i morse (natt)
CITAT (Felix matte @ 19-10-2004, 14:07) Gomidda!  Ett glatt humör..... Har varit uppe sen 04 i morse (natt)  oj ni e alla så morgonpigga o jag vet att en del av er inte ens går o lägger er så tidigt sover ni alls
*Felix matte*
19-10-2004, 13:32
CITAT (oldwolfie @ 19-10-2004, 14:29) CITAT (Felix matte @ 19-10-2004, 14:07) Gomidda!  Ett glatt humör..... Har varit uppe sen 04 i morse (natt)  oj ni e alla så morgonpigga o jag vet att en del av er inte ens går o lägger er så tidigt sover ni alls Inte alltid, men nu har jag varit sjuk och sovit nästan dygnet runt sen torsdag:P
ojdå hoppas att du e på bättringsvägen då
*Laika*
19-10-2004, 13:36
Ja, vi är några som funderat på vart du tog vägen, Agneta. Krya på dig där uppe i vinterlandskapet. Vilket vackert kort på bäcken, härlig bild! Mvh. Laika
Oups, fel tråd, men bäcken är vacker ändå! (tråden var nog, om att tiden går)
*Felix matte*
19-10-2004, 13:40
Tack, Tack! Joo...idag sa doktorn att det fanns hopp om livet.... näää jag skojar  ...såå farligt är det inte... infektionen är på tillbakagång och så ock jag
Jaha ... då har väl alla vaknat nu då... ??? Jo Agneta, du brukar vara före mig, du är ungefär som tuppen. (Oj förlåt, tuppen har ju hamnat i grytan, så menade jag inte, är glad att du är på bättringsvägen!!!) Sover på nätterna gör jag, som en gris. Ska snart gå och lägga mig, ska bara knappa lite dataspel först... Fast jag ligger och läser och har mysigt i några timmar innan jag somnar. Gammelnalle - "hurtig" ... jag vet inte ... Är bara så intensiv i mina känslor. Vänta ska du få se när jag är ledsen, då kommer ni alla att få sitta med paraplyet uppslaget framför datorn /amaira
fruberglund
19-10-2004, 19:46
Ohhhh, har Stoff o stil öppnat i Malmö....måste åka dit snarast (tja, får nog bli till våren). De har såååååååå mycket fint där.
Gokväll, eller gonatt förresten, nu ska jag gå och lägga mig, ska upp kl. 4.30 imorgon *suck*
Blomstertanten
20-10-2004, 07:41
God morgon alla ! För inte kan jag va den enda som är vaken så här sent !  Eller kanske skulle säga God förmiddag i stället ?
Airamya
20-10-2004, 07:53
Ojojoj... GOMORRON! Jag har inte varit här på Odla på flera månader (pga att jag inte haft tillgång till Internet) men nu är jag uppkopplad igen o gled in för att kolla läget, och det första jag läser är världens gladaste gomorron... Underbart! Dagen är räddad, jag hade nästan glömt hur trevligt det är här inne  //Airamya
fniss även denna morgon har jag kommit upp sist förstås kaffet e urdrucket o jag tittar ut på ett grådisigt landskap med massor med gula löv överallt magiskt dis o guldpengar ska nog ta en sväng i skogen idag då den brukar vara alldeles speciell en sån här dag
Smekajsa
21-10-2004, 06:27
Gomorron på Er!! Sitter här tankad packad och klar att dra till jobbet Ha en bra dag allesammans
God morgon alla morgonpigga på Odla! Jag är numera på jobbet kl 07.00, något som var otänkbart för bara ett år sedan - på gamla jobbet började vi 09.00 och jag tyckte det var tidigt! Ute är det becksvart, ser bara fönstrena som är upplysta på verkstadsbyggnaden mittemot. Förhoppningsvis blir det en vacker dag med lite - helst inget - regn. I går var ingen bra dag, först var jag väldigt nära att bli överkörd av en buss - jag fick för mig att bussgatan var enkelriktad så jag kollade till höger och klev ut i gatan - då kom en buss från vänster Sedan när jag skulle vidare så stannade min nya bil mitt i rusningstrafiken, den bara dog, och "motorhaveri-lampan" lyste. Efter många samtal till verkstaden, försäljaren m fl så föreslogs att jag provade fylla på med bensin. Så jag fick traska ca 1,5 km för att komma till bensinstation, hämta en dunk bensin och fylla på. Bilen startade! Här köper man en dyr bil och så visar det sig att bensinmätaren inte fungerar  Jag skulle behållt min gamla bil från 1986, den strulade aldrig! Men, det är mer körglädje med min nya så jag är ändå välidgt nöjd Efter de två incidenterna kände jag att jag måste vara försiktig för i bakhuvudet malde det gamla skrocket att det ofta är tre olyckor. Men, jag tog mig hem utan fler missöden och suckade djupt när jag klev över tröskeln hemma. Förhoppningsvis blir denna dag bättre. Jag har börjat dagen med en kopp choklad och en 100-grams chokladkaka - måste vårda formen!  Nu blir det ju dessutom kallare och då behöver man ju "lite" underhudsfett. Ha en härlig dag allihopa!
CITAT (Smekajsa @ 21-10-2004, 07:27) Gomorron på Er!! Sitter här tankad packad och klar att dra till jobbet Ha en bra dag allesammans  Är det ett lämpligt tillstånd att vara i när man ska åka till jobbet?!!! ( Sorry, skojjade bara...! )
Bara som en liten kommentar vill jag sticka in med, att jag klev upp kl 09:30 idag  . God middag på er alla ... idag. /amaira
Blomstertanten
21-10-2004, 12:44
God eftermiddag ! Fick äntligen låna datorn av sonen Har varit i farten sen 4.30 Börjar bli trött nu ! Kanske ska ta en liten tupplur ? Fast risken är stor att jag fastnar här
CITAT (Blomstertanten @ 21-10-2004, 13:44) Har varit i farten sen 4.30  då gick jag och la mej
gammelnalle
21-10-2004, 16:36
CITAT (gammelnalle @ 21-10-2004, 17:36) 13:15 en bra tid att vakna på??? Då hade jag varit på jobbet i drygt sex timmar.....
God morgon!  Jag var på jobbet redan kl 7 idag och känner mig jättestolt (har ändrat mina arbetstider det senaste halvåret från halvnio till halvåtta). Har fortfarande inte kommit en kotte här, är det baaara jag som är vaken...
God middag!
Själv har jag faktiskt stigit upp tre gånger idag.
Första gången var 00:59. Jag satt i fåtöljen och deckaren jag läste hade ramlat ner på golvet, jag måste ha somnat strax efter elva. Och tvillingarna hade inte fått sina midnattsflaskor! Så jag gick ut i köket och gjorde två flarror välling, väckte hustrun som sov i soffan och gick in i sovrummet. Hustrun somnade om i sängen med lillflickans nappflaska (som barnet fortfarande drack ur) i handen, jag satte mig och läste ett tag till men gick då och då in och kollade att lillkillen inte tappade sin uppallade flaska. Gick och lade mig i sängen vid tvåtiden.
Andra gången väcktes jag av att tvååringen skrek "Pappa!!!", jag tror att det var omkring 5.30 fast jag är inte säker, var nog inte riktigt vaken när jag tittade på klockan. Jag gick nerför trappan till rummet som han och sexåringen delar, kramade honom lite och lade mig sedan och somnade i hans säng (med kroppen böjd nittio grader och benen på sexåringens kontorsstol - den är inte så lång, den där sängen).
Tredje uppstigningen, 6.30, påkallades av väckningssignalen från min mobiltelefon, som jag för en gångs skull hade haft sinnesnärvaro nog att ta med mig när jag gick ner till barnens rum. Ljuden från övervåningen visade att hustrun och tvillingarna redan var vakna. Och vad jag och hustrun gjorde under de följande 90 minuterna, innan jag måste köra sexåringen till skolan och mig själv vidare till jobbet, det orkar jag inte räkna upp - ni får tänka er själva med två sexmånaders bebisar, en tvåårig pojke och en sexårig flicka att göra klara för dagen, två kaniner ute i sin bur i trädgården och så förstås ens egna personliga morgonrutiner.
Så då vet ni att: a) det lär dröja några år innan ni hittar mig inne på Odla.nu på morgonen b) det betyder inte att jag sover.
phu ingo. blir trött bara jag hör dej. känns som det är dags för en tupplur
wow Ingo, du måste ha ett väldigt stressigt liv just, med många kompromisser.  Men visst måste det vara härligt med en så stor familj.  (Jag är lite avis; barnlös, djurlös, ej gift, ej sambo, men jag är ju inte singel iofs, börjar närma mig 30...)
gammelnalle
22-10-2004, 18:30
INGO !! Du gör rätt som prioriterar familjen....!!! Men hoppa gärna in och berätta lite... !! när så tid finnes... Vi kan ju alltid bistå med glada tillrop!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|