Full version: Vad är detta?
Taninen
Hej.
Jag har fått en blomma av min mormor och jag vet inte vad det är för någon. Den har vita blommor som doftar väldigt starkt, den väser runt en pinne i en halbåge. Och nu har det kommit en slags frukt på den, först var den stor som en ärta och nu är den som ett päron... jätteskumt.

Kan någon hjälpa mig?
Vitsippan
Har du ingen bild? det är i regel lättare då. Förmodligen kan du då få hela namnet. Det finns mycket duktigt folk här... smile.gif
Betty
Undrar om det kanske kan vara en Doftranka (Asclepiadaceae Stephanotis floribunda) du har... Här en närmare bild på blommorna . Det är inte helt ovanligt att doftrankan får frukter men jag har tyvärr ingen bild på det.
wolkenkrabber
CITAT (Betty @ 20-10-2004, 14:27)
Undrar om det kanske kan vara en Doftranka (Asclepiadaceae Stephanotis floribunda) du har... Här en närmare bild på blommorna . Det är inte helt ovanligt att doftrankan får frukter men jag har tyvärr ingen bild på det.

jag skulle tippa på det jag med
Taninen
Ja, den bilden stämmer precis! Fast min är mindre... De är väldigt vackra och doftar väldigt gott, fast starkt. =)
Tack så mycket för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon