LillaTiger
Är det någon som har rödblommiga kastanjer till övers? wub.gif
Eller kanske en äkta valnöt?
zaaritha
Ja--var kan man köpa rödblommig kastanj? Har frågat på tre plantskolor hittills--men ingen av dem var villiga att ta hem!
Christer i Falköping
Jag har för mig att Rödblommig hästkastanj är en korsning, så att så en sådan kastanj är lite av ett lotteri. Kan bli vita blommor på dem. Var man kan köpa dem vet jag inte, men nog borde en handelsträdgård vara villig att ta in någon, men då lär priset bli väldigt högt. Att ta in enstaka trän är betydligt mycket dyrare än om man kan ta in många. Det är något man måste ha i tanke om man beställer ett.
Christer.
zaaritha
Jo, jag förstår att det är dyrt. Men--ingen av de tre jag frågat; erbjöd sej ens att ta hem! Här i Hjo finns tre träd i en park, men han som satte dem är borta, för flera år se´n!
Så stadsträdgårdsmästaren vet inte.
Christer i Falköping
Har du pratat med Öbergs i Varnhem? Det ligger ju inte allt för långt från Hjo. De brukar inte vara svåra med att beställa om man frågar. Dessutom finns det väl någon i Karlsborgstrakten som skall ha udda trän som specialitet(har jag hört, men vet inte vad den heter eller om det stämmer).
Christer.
zaaritha
Nej--Öbergs har jag ej frågat! De brukar vara hjälpsamma--så jag ska
kolla m dem!
Antar att du menar Mölltorps handelsträdgård, nära Karlsborg?
Har ej frågat där, heller!
Men; Liden i Lidköping, Andersfors i Hjo, och en handelsträdgård på Kålland
ville ej ta hem!
Christer i Falköping
Ja, Mölltorps skall det vara. Jag hoppas att du får tag i en, till ett rimligt pris!
Christer.
Zazu
zetas i stockholm har rödblommig hästkastanj:Zetas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon