Full version: Haallååå !?!?!?
Smekajsa
Här var aktiviteten låg........
inte så konstigt kanske med tanke på årstiden
har alla gjort klart för vintern sad.gif

själv ska jag "städa" ur det sista men
det beror på vädret nu framöver
annars är det bara klippning av vinrankan som stundar
samt vintergraven för mina fuchsior
gammelnalle
Nej jag har inte ens tagit in tomaterna...
3 nätters frost klarade min termostat och kupe´värmare.
Men nu får jag nog ta in dem... de blir inte rödare.

och en brysselkål får nog stå kvar

Kan man odla nåt över vintern UTAN värme?? Vitlök??
Smekajsa
Kärlek ......

kan man odla året om,...
kerstin z5-6
nej inte alls smile.gif Hos mej är det sommar ännu smile.gif laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jodå, allt är utstädat och inställt på förvaring från och av sommaren -04, nu har jag börjat ladda för -05, har redan määääängder av olika fröer, !!och katalogerna som inte har kommit ut ännu biggrin.gif /Helen
Smekajsa
Har försökt att hålla mig från att ens titta i frökatalogerna
gav mig själv ett litet löfte i helgen:
Inga beställningar före nyår!!
gammelnalle
CITAT (Smekajsa @ 19-10-2004, 22:26)
Kärlek ......

kan man odla året om,...

i Växthuset?????

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Smekajsa
Yes, den går att odla överallt
biggrin.gif biggrin.gif
uno
Än är det aktivitet i det vinterombonade växthuset. Gurkan blommar och ger nya minislangisar. Tomaterna mognar och sätter nya skott. Det skall bli intressant och följa de nya tomatblommornas utveckling. Värmaren håller minitemp på 8 grader. Två metallare á 70w är på mellan 07-19.
Det är första hösten-vintern med växthus. Hur kul som helst.
torvan
laugh.gif Har bara kommit till grunden med ett nytt växthus från Florum. Det kom häromdan och oj vilken vacker färg det är den skogsgröna! Går och tittat och drömmer om våren då det ska upp. Gräver ut och jordförbättrar för vindruva och klängväxter så länge. Om hösten håller i sig ska jag lägga golv och uteplats av ölandssten så det är fixat. Annars ska jag göra iordning en arbetsbänk som jag fått från en butik. Har köpt ett så vackert marockanskt kakel som jag ska lägga och med en låg gammal mässinglåda med tappkran som ska bli planteringslåda. Är det nån som vet hur man löder mässing eller lagar man på nåt annat sätt? Nu ska jag ut och ta reda på alla glasskivor ... torvan
kerstin z5-6
Den skogsgröna -färgen är ursnygg -den har jag målat mitt uterum med -Thottgrön heter den egentligen .. laugh.gif mmm.
Ewa smålänska höglandet
Isolerplasten kom på plats i helgen, men hela växthuset är fullt och fyllt av blommande vildpelagoner, doftpelagoner. afrikas blå lilja , kanna och min korgstol rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

/Ewa zon 4-5
jåj
Hej.
Nog börjar det bli slut på odlingarna i växthuset.
I Göteborg några frostnätter som klarades med enkel kupevärmare på 1Kw

Fukten och möget på tomatplantor är det största problemet nu, men hoppas kunna plocka en tomat i NOVEBER också!

Sedan blir det ide för vintern i väntan på ett nytt år

JÅJ
fiffigafrun
Här hos mig är det urstädat och stängt, buhuuu sad.gif

Eller helt stängt har jag väl inte förrän snön blir för djup så det inte går att öppna dörren.

Några detaljer kvar bara, ska täta m lindrev i hörnen på sockeln, blev glipor där. Sätta tätningslister på nåt ställe etc. Ska även sätta upp en mysbelysningslampa i taket för växthuset ser så fint ut när det är upplyst på kvällarna.

Men annars är jag ju redan mentalt inne på nästa säsong m vilka plantor som ska sås. Oj oj, kommer bli så roligt! Och skönt att slippa ut-och-in rallyt för avhärdning.

/Karin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon