stina.f
20-10-2004, 08:43

Under 2 års tid så har jag hittat avbrutna grenbitar brevid ormhasseln . Rådjur, älg, kanske grannens barn vem ska jag beskylla?Stina
gammelnalle
20-10-2004, 13:04
Var är de avbrutna??? Höjd och hur nära stammen. Gnagmärken?
stina.f
20-10-2004, 13:56
De är bara knäckta och ligger brevid busken på marken inga gnag eller andra skador på barken Stina
stina.f
20-10-2004, 13:59
Glömde att skriva grenarna är av ca 60-80cm från backen och är i 20-30 cm långa bitar Stina
Blomstersmurfen
27-10-2004, 10:41
Rådjursbocken fejade gärna sina horn mot ormhasseln så att grenarna gick av hos mig. Men nu får den gå någon annanstans, för jag tjatade till mig ett viltstängsel!
Eivor på Väddö
27-10-2004, 20:59
Det låter som när min minikiwi blev avbiten i småbitar. Efter en hel del funderande kom jag på att det nog var mössen som gnagde av knoppar och bladanlag så att grenarna också gick av. Jag tror inte rådjuren gick mot den spaljerade kiwin. Grenarna hängde kvar i spaljen, men var som sagt avbitna i småbitar. Haren nådde inte så högt upp. Min gissning är alltså skogsmössen. Eivor på Väddö
Haren knipsa av vår ormhassel så hädanefter kommer jag att hägna in den varje vinter tills den blivit lite större. Det såg precis ut som nån hade gått och klippt av den med sekatör. Verkligen proffsigt gjort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.