Mariann
Ska de planteras 10 cm under jord som andra rosor? Det står inget särskilt på odlingsanvisningarna från Flora Linnea
kerstin z5-6
De är rotäkta och har således inget ympställe att beskydda -jag sätter dem ändå rätt djup -men jag har så kall zon.
I mildare läge kan de planteras ytligare -och -de skjuter bara ÄKTA rotskott smile.gif
Kajsa
Har grävt ner Balsgårdsrosorna Irma och Anna som andra rosor även om dom är rotäkta, bor i zon 4. det skadar väl inte om man är rädd om dyrgriparna. Irma blev min favorit i sommar, ljuvlig. Anna fick inga blommor denna sommaren, men nästa. Dom har varit helt friska, så nu väntar jag på Balder. Toppenrosor. Kerstin dom måste du skaffa biggrin.gif
kerstin z5-6
Irma har jag smile.gif tror inte det är läge för fler av dem , just nu -för jag har nyss beställt -23 rosor från Kanada - tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Kajsa
Har du beställt dom från Kanada??
kerstin z5-6
tongue.gif tongue.gif Som vanligt har datorn tagit över .. laugh.gif Tur det är leverans först till våren ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon