Vitsippan
Någon som vet var man kan få tag i gamla växthusdelar i Skåne? Kanske stort fönster till bädd. Kan inte ha ett helt växthus men skulle vilja få effekten av ett.
Kan jag kanske få tips på alternativa "växthus"?
gammelnalle
håll dig framme vid rivningar av hus....

annars en liten radannons i lokaltidningen:
Beg fönster köpes, med eller utan karm.

lycka till!!
pisanggoreng
Hej,

På Blocket.se finns det ofta folk som säljer begagnade fönster. Begränsa sökningen till Skåne, så hittar du nog snart vad du söker.

/pisanggoreng
Anna i Örsjö
Jag har rivit tre gamla växthus så du kan få köpa billigt av mig har även drivbänksramar med glas. Ring mig om du är intresserad 0411-443 10

Anna
gammelnalle
flå´t mig Anna jag trodde det var Örsjö utanför Nybro!!!! (bilskrot... fontän etc..)

wub.gif jag rodnar ´över min okunskap om att det inte fanns flera Örsjö...
Anna i Örsjö
Hej gammelnalle!

Du har ingen anledning att rodna, det är så lätt att ta fel. Man tänker ju allid på det som finns närmast. Mitt Örsjö är bara en kyrka och fastighetsbeteckningar över ett stor område med mestadels lantbruk. En gång i tiden var det byn i området, men så kom järnvägen och då det redan fanns en station i Sverige med namnet Örsjö fick stationen namn efter godset Rydsgård och en ny by byggdes utanför Skurup i södra Skåne.

Lite lokalhistoria tongue.gif som kanske inte passar här. wink.gif men, men.

Man ska vara stolt över sitt ursprung och dialekt. Är skåning i själ och hjärta och låter därefter. laugh.gif laugh.gif

Anna i Örsjö
gammelnalle
Lite lokalhistoria.... vofför skulle inte det passa här??

Själv tycker jag det är kul med lite "personalia" och eftersom jag verkligen gillar Skåne !!! och skånska så var det extra kul för mig...

"gammelnale" född och uppväxt i norrland,,,, senare på drift genom Sveriges avlånga och vackra land....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon