Full version: Nu flyttar jag
Wargen
Hej alla vänner på odla.
Nu har jag fått nog av ensamheten i skogen och säljer huset och flyttar till sta´n....Visserligen till den lilla staden Hjo, så det blir inte en sån väldigt stor omställning.
Vill komma närmare min familj efter min dotters bortgång.
Känner att det blir för mycket ansvar att hålla iordning ett hus med trädgård.
Mina käraste rabattväxter t.ex. kryddorna får jag som tur är gräva ner i min mors trädgård, jag har ju grävt upp och ner dessa plantor ca 10 gånger redan så det känns fel att "överge" dem.
Men nu blir det till att odla på fönsterbrädan...det finns ju mycket man kan åstadkomma i den vägen oxå.
Så fort som huset är sålt tar jag bort mina albumbilder härifrån, men jag lägger inte ner kameran för det, utan nu blir det vyer ifrån Vättern och Hjo´s parker skulle jag tro. Jag får ingen balkong men det gör mig faktiskt inget eftersom jag har fobi för att gå ut på balkonger. ohmy.gif
So long så länge då. smile.gif Wargen.
ylle
Hjo är en fin liten stad. Lycka till med flytten och försäljningen av huset!
jendah
Låter som du haft det jobbigt ett tag.
Hoppas du får det bra i ditt nya hem.
Lycka till!

/Jennie
Hannele
Hoppas du kommer att trivas på det nya stället!
Balkong har du väl?
Jag har en bok som handlar om odling inomhus på fönsterbräde.
Christer i Falköping
Hjo är ju en av de vackraste städerna jag vet, så där bor du ju bra. Hoppas att du kommer att trivas!
Christer.
Betty
Lycka till med ditt nya hem Wargen! Hoppas du kommer att trivas i stan. smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Lycka till med husförsäljningen och flytten, hoppas du ska trivas i din nya bostad. /Helen
Caprice
Lycka till, Wargen...!

Caprice
mulle
Lycka till!
Men varför får inte ditt album bli kvar? Dina bilder är en stor njutning för alla som älskar trädgårdar!
Mulle
pejori
lycka till från mej med. man kan göra mycket på en fönsterbräda. smile.gif
hoppas att du kommer att trivas och få ro. det är du värd.
Ina
Vill också önska dej lycka till! Hoppas att du ska trivas i din lägenhet och att vi får se dej här lite då och då trots att du inte har trädgård längre. smile.gif

...och så måste jag säga att jag kommer att sakna dina trädgårdsbilder! Jag får väl trösta mej med att du lovat att lägga ut lite andra. rolleyes.gif
Ewa L
Har tänkt så mycket på dig!
Om det är ditt beslut att flytta till sta'n tror jag att det blir bra.

Vill inte heller att du tar bort ditt album. Tröttnar du på dina "fönsterbänksrabatter" kan du ju titta i våra album och trädgårdar.
Kajsa
Lycka till, hoppas du ska trivas! Men visst kan du ha kvar bilderna från din trädgård, dom kan du alltid ha glädje av här på Odla.
lotta_
Hoppas att husförsäljningen går bra nu när du bestämt dig. Du kommer säkert att trivas bra i Hjo och kanske börjar du odla nya intressen också.
Lycka till!
fruberglund
Önskar dig lycka till men tycker samtidigt det låter hemskt tråkigt att flytta från trädgård till lägenhet. Har inte sett ditt album men det låter som att du har en fin trädgård.

Varför inte flytta till radhus med en liten täppa? Då får du ju en liten, lättskött trädgård, det bästa av två världar kanske?
renate
Lycka till med flytten Wargen. Hoppas du får det bra i den nya lägenheten.
vickeva
Hej Wargen,
Ditt öde den senaste tiden har berört oss alla mycket, och nu säger du att du ska flytt från ditt fina hus. Jag älskar att titta i ditt album och njuta av det söta lilla huset, och det gör mig ont att du ska lämna det.
Men sedan kom jag på, skillnaden mellan att flytta från och flytta till, är nog det väsentliga i sammanhangent. Om du verkligen vill flytta och du känner att du flyttar TILL något som du hellre vill, kan det bara bli bra, om du däremot flyttar FRÅN, för att komma ifrån det gamla, så kan det bli att du saknar huset och ångrar flytten.

Kan verkligen förstå att du vill komma närmre familjen, hoppas att det blir bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon