silas
För någon vecka sedan (drygt) bäddade jag ner mina små perenner i en för ändamålet tillverkad frigolitlåda. När jag tittade till dom idag så såg jag att det bildats vitt ludd, ser ut som mögel, i nästan alla krukorna. vad har jag gjort för fel och vad ska jag ta mig till? (eller är det helt normalt?) lådan är gjord av ett par centimeter tjocka frigolitväggar, invändigt täckt med plast och har en presenning över sig. kan det ha blivit för tätt, för fuktigt, eller vad?
kristerh
Låter som för mycket fukt wink.gif låt det torka lite innan du gör ett nytt försök. och se till att det cirkulerar lite luft.
krister
silas
hm, men kan jag ta in krukorna då och torka menar du? för det regnar ute...
kerstin z5-6
Du har varit aldeles för snäll - det är lufttätt -ingen cirkulerande luft alls och fuktigt -har du otur ruttnar de innan det blir tillräckligt kallt så det fryser -vadan denna ordenliga inpackning -har du ingen tillgång till jord eller rabatt ??
kan du så gräv ner krukorna i jorden -du bör inte ta in dem , men kanske ställa dem under tak ute ett par dygn så de torkar lite först
presseningen kan du skippa helt, ett par granruskor gör bättre nytta om du vill vara xtra snäll smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon