Full version: Hoya Kerrii
CarMa
Hej alla!

Jag har en Hoya Kerrii som jag fick som stickling för ett år sen.
I början kom det normala blad, två bladpar, men nu växer bara
"sladden" i raketfart, men inga nya blad.
Vad gör jag för fel? Kanske det ska vara så? unsure.gif

/Carina
pejori
det ska vara så.
bladen dyker upp så småningom. det gjorde mina laugh.gif smile.gif smile.gif
CarMa
Tack pejori!!
Då är allt i sin ordning då...bara att vänta. tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Den sladdar duktigt ;-) prova å ge den en stooor kruka så får Du se på sladdar ;-)
Emser
Ingrid..>> hur stor kruka?
Ingrid på Västkusten
Jag har sett femlitare hos goda vänner - den blir större ju större kruka - alltså ganska så mkt tvärtom som många menar biggrin.gif d v s att de gillar små krukor!
Sylvia
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 24-10-2004, 09:45)
Jag har sett femlitare hos goda vänner - den blir större ju större kruka - alltså ganska så mkt tvärtom som många menar biggrin.gif d v s att de gillar små krukor!

Då gäller det att ha ett stooooort fönster eller en hel vinterträdgård, som vissa...
Jag köpte en 3 cm stor stickling av den nya brokbladiga austarianaren... kommer inte på vad den heter och orkar inte trava ner o kolla biggrin.gif
Det stod att den vill stå trångt. Men eftersom ingenting hände, den växte inte alls, bara stod där och tryckte, så bytte jag den till en större kruka och kraftigare jord och hujedamej vad den växer nu!!
Ingrid på Västkusten
Skulle misstänka att mkt är hörsägen och gammel kunskap :-) så även i hoya-världen!
Jag gav ju stor kruka åt tre passiflora och en pepparplanta - ähum hmm hehehehhehehehe......

Hälsar Ingrid
råse-marie
Hm unsure.gif men stämmer det inte då att hoyan vill stå trångt med fötterna för att blomma bättre ????

Det är inte så att den bara får väldigt mycket grönt i större kruka ?

Nu blev jag konfunderad blink.gif wacko.gif
Copycat
..
CarMa
Jorå, Copycat, man kan säga att det är toppen. Det är en enda topp oxå så den ser lite lustig ut.
Jag tänker inte klippa av den, ska fixa större kruka och nåt att klättra på.
Just tvinnar den sej runt persiennsnöret.
Förra veckan fick jag befria Carnosan, som hänger i en kruka ovanför, från sladden laugh.gif
Den är nästan lite busig tycker jag. tongue.gif
LillaTiger
H. Kerrii är ju så vacker. Vågar man fråga om någon har en stickling till övers? wub.gif
Hampus
Ofta kommer blomanlagen samtidigt som de långa nakna rankorna. Så klipp inte bort dem! -Naket är bra! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon