Full version: Kajsa
fruberglund
Tittade i ditt album och blev supersugen på en massa liljor.

Ojojoj, nu blir det dyrt nästa år också smile.gif

Så får du ju inte göra, komma här och fresta en stackars trädgårdsamatör smile.gif

Jättefina bilder du hade, var ett nöje att titta i ditt album.
Kajsa
Oj, jag blir generad. Liljorna gillar vår lätt sandiga jord som jag vräkt på lövkompost genom åren. Jag har säkert 100 nya bilder från sommaren som ska in i mitt album men jag klarar inte det själv, ska tjata på maken i helgen, mina datakunskaper är ringa. Men där var inga nya liljor, utan mycket rosor mm. Men när jag frågat familjen, vad vill ni ha mer av i trädgården brukar dom svara LILJOR. biggrin.gif Men jag tycker liljebaggarna har blivit fler med åren, man får jaga på.
fruberglund
ohhhh, älskar rosor, lägg in genast!!! smile.gif

Jag förstår att din familj vil ha fler för de är underbart fina.

Vad gör man åt liljebaggarna då?
Kajsa
Man plockar de lackröda odjuren på våren och hela sommaren, så lugnar det sig lite på hösten men även då hittar man enstaka. Och nu när kylan kommer kryper dom ner i jorden vid liljorna, för att sedan vakna till våren. Så det blir för jobbigt att ha liljor i alla möjliga rabatter då får man fara runt som en tok, du kan ha det i dina tankar när du stoppar ner lökarna. Hoppas jag inte förstörde glädjen för dig nu biggrin.gif
Caprice
Håller med, vackra liljor..!
Din kombination krollilja / pion gillar jag..! Snygg färgmatchning! wub.gif

Favvisen bland liljorna får bli Tigrinum White... Väldigt snygg!

Caprice
Kajsa
Jag tackar och bugar wub.gif
LenaTuring
Ser Kajsa på dina bilder att du är en sann blomstervänn med många växter både inne och ute. Väldigt fina foton. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon