Full version: Kan nån hjälpa mig?
Sulawesii
Fick hem fröer från Impecta idag, med dessa fanns bonusfrön, Röd prinsplym (Amaranthus hypochondracus). Eftersom jag inte har en aning om vad detta är för en växt har jag letat på nätet, men det är inte mycket som står om växten. Kan någon hjälpa mig?
Åsa, mälardalen zon 2
Den odlas precis som alla andra Amaranthusar (det finns flera stycken och de passar att torka och använda som eterneller), de är ettåriga sommarblommor som man brukar förkultivera inomhus (mars-april brukar vara lagom att börja). Så i en låda med såjord och täck fröna med någon mm jord, fukta jorden med ex. en blomspruta, sätt plast över och låt stå i rumstemperatur de brukar komma upp redan efter någon/några veckor.
zaaritha
Går även att odla som krukväxter inomhus.
Sulawesii
Är dom lätta att driva upp?
tomba
fråga? härstammar din pseudonym från finskan Sulawesii?????? smältvatten! huh.gif smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Sulawesii @ 25-10-2004, 19:02)
Är dom lätta att driva upp?

Jodå, Prinsplym är lätta att få upp från frön. och Åsa har skrivit hur du gör. /Helen biggrin.gif
Sulawesii
Oj tomba, jag såg inte förrän nu att du ställt en fråga till mig wub.gif .
Nä, min pseudonym kommer inte från finskan (tack för infon! Kul att veta!) utan från en av mina Hoyor som jag var lite extra förtjust i när jag blev medlem i odla.

Bättre sent än aldrig......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon