|
gammelnalle
22-10-2004, 18:27
Och Olivia då??? Hur förhåller hon sig till kattluckan?? Eller hon kanske kan öppna dörren själv???
Hoppas att Murvel lär sig att utnjyttja luckan.
CITAT (gammelnalle @ 22-10-2004, 19:27) Och Olivia då??? Hur förhåller hon sig till kattluckan?? Eller hon kanske kan öppna dörren själv???
Hoppas att Murvel lär sig att utnjyttja luckan. Olivia bryr sig inte om den,hon väntar tills jag öppnar dörren för henne.
zaaritha
22-10-2004, 20:48
Vi har också satt in kattlucka. Av våra 9 katter har 4 lärt sej, 3 får man hjälpa o 2 är för små, hittills.
Anna i Örsjö
23-10-2004, 08:44
Min lilla kattungen, Fizzy, som jag fick i somras hittade en egen utgång när köksfönstret stod öppet. Hon är inte van vid att vara ute, jag hade tänkt att hon skulle vara innekattt. Huset är byggt med halva källaren ovan jord så hon hade en bra bit ner till mark och det hade gott en bra stund innan vi upptäckte att hon var borta. Som tur var hade hon inte rymt utan kom nar vi gick ut och skramlade med lite torrfoder i matskålen. Anna i Örsjö
Hos mig är det tvåbent automatisk lucköppnare som gäller.
gammelnalle
23-10-2004, 17:44
CITAT (Sollan @ 23-10-2004, 18:41) Hos mig är det tvåbent automatisk lucköppnare som gäller.  Så var det här med,men lucköppnaren tröttnade och springer upp mitt i natten och släppa ut eller in.
zaaritha
23-10-2004, 18:55
Jo, nog är det så....... Vi har haft köksfönstret på glänt hela sommaren, för att hålla på o släppa ut o in--7 katter --är ett heltidsjobb!! Så, det fick bli kattlucka.
CITAT (zaaritha @ 23-10-2004, 19:55) Så, det fick bli kattlucka. Jo, vi har kattlucka sedan länge och nog kommer det in katter alltid, både egna och grannarnas!! Och igelkottar, hundar och en skata också!
CITAT (Sylvia @ 23-10-2004, 22:38) Och igelkottar, hundar och en skata också!
CITAT (Sylvia @ 23-10-2004, 22:38) CITAT (zaaritha @ 23-10-2004, 19:55) Så, det fick bli kattlucka. Jo, vi har kattlucka sedan länge och nog kommer det in katter alltid, både egna och grannarnas!! Och igelkottar, hundar och en skata också! Oj då, vilken trafik där var. Min kattlucka sitter på dörren till uterummet och i uterummet är skjutfönstret en liten bit öppet så katterna kan slinka in,inga hundar och inga igelkottar här,än så länge bara Fritz,Murvel vägra.
Det finns kattluckor som bara släpper in den egna katten. Katten har ett halsband som identifierar den, sedan är lyckan låst för alla andra: http://www.petproducts.nu/kattluckor.html
CITAT (KURT @ 25-10-2004, 12:23) Det finns kattluckor som bara släpper in den egna katten. Katten har ett halsband som identifierar den, sedan är lyckan låst för alla andra: http://www.petproducts.nu/kattluckor.html Jag vet Kurt,men mina katter är inte vana med halsband,Fritz bet sönder sitt efter 10 min.Murvel skulle förstöra sin vackra halskråge med ett halsband.Inga halsband till mina katter,luckan för 165:- fungera bra.Att jag var tvungen och köper en sticksåg är en annan sak.
Lena i Torslanda
25-10-2004, 12:06
Ett sådant halsband fick grannen skaffa till sin katt efter att hon ertappade en främmande katt i full färd med att försöka baxa ut en halvfull påse med kattmat genom luckan. Mycket försigkommet tycket jag och borde belönats men det tyckte inte grannen
CITAT (KURT @ 25-10-2004, 12:23) Katten har ett halsband som identifierar den, sedan är lyckan låst för alla andra: Jag vet också att det finns, men dels tycker jag det halsabandet är tungt och klumpigt och jag har inget emot roliga besök... Den hunden som kom förr var grannens lilla pudel (som numera jagar på de sälla jaktmarkerna) så det gjorde inget, och igelkottar matar jag ju i allafall. Men skatan var knepigare att få ut...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|