ogräset
Hej!

Har ett litet album för min damm. Lade upp 3st bilder, fler kommer!

/Birgitta
Tesa
Oj vad fint..du e ju rena proffset.... huh.gif
Kikade på ditt växthus också..det var nog det snyggaste växthus jag sett....vill också ha... blink.gif
Var gör man såna där söner som den du har?? Har 3 stycken som kanske kan fås in på rätt spår....

Är växthuset byggt som "lösvirke" alltså...eller är det ett "köpehus"?? Vad kostade det...hur gjorde ni??? Jättenyfiken...
Kan du inte gå in på "växthuset" och berätta där....
kerstin z5-6
Snyggt -en damm i min smak -ser så naturlig ut ..det gör minsann inte alla trädgårdsdammar ! laugh.gif biggrin.gif
lotta_
Till och med jag, som aldrig hade tänkt skaffa en damm, blir sugen. Jättefint!
fruberglund
Blir också sugen på damm trots att jag inte gillar dammar direkt, eller gillar väl inte allt jobb med dem ska jag väl säga.

Jättefin!!!
yla
Jättefin verkligen vilket jobb
vill också ha en stooor o djuuup
men de två jag har e ju inte fy skam heller
me tanke på att jag inte har nåt vatten alls på kullen wub.gif rolleyes.gif
cala98
Ujujuj, vad fint du har!!!
Verkligen fin damm! wub.gif
Betty
Åh vilken fin damm Birgitta! biggrin.gif Nu vill jag med ha en damm! - Fast jag har egentligen inte plats med en på min lilla plätt... huh.gif
Orchid
Jättefin damm, jättefin trädgård, jättefint växthus!!! Växthuset tyckte jag väldigt mkt om, vill också haaa!! smile.gif
Caprice
Jättesnyggt Birgitta! wub.gif

Och som Kerstin säger, framförallt ser det väldigt naturligt ut....
Många dammar kan kännas lite malplacerade och onaturliga..
Och det kan vara svårt att få till övergången med dammduken mot marken..

Men det har ni verkligen lyckats med!

Kanonsnyggt!

Caprice
MrNorth
En fråga bara... vad lade ni för sorts stenar runt dammen? Jag lade runda kullerstenar runt min... Men dessa ser mer "naturliga" ut. Är det skiffer eller nån annan sorts sprängsten med skarpa kanter?

/Henrik
ogräset
Hej!

Roligt att ni tycker att övergången från vatten till land ser naturlig ut.
Vi har en blandad kompott av olika stenar tex singel, natursten, runda stenar och singel i miniatyrformat som man använder till att lägga plattor på, dessa är istället för vanlig sand som grumlar vattnet. En annan fördel med dessa är att det inte blir några trådalger på dom. Så slipper man även se den tråkiga dammduken om man använt sig av någon form av väv som småstenen kan ligga kvar på utan att samlas på ett ställe. biggrin.gif

Mvh Birgitta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon