dragonbeauty
Ja jag har alltså odlat busktomater från frön i våras, dom har blivit stora o ståtliga och det har blivit en hel del små små tomater! Nu när hösten kommit så börjar dom se väldigt risiga ut, men bara nertill!! Kan jag klippa av topparna o rota dem? I jord? Kan dom leva på vintern? Dom har stått i mitt öster-fönster hela sommaren... Tacksam för tips!
Lena i Torslanda
Det kan fungera alldeles utmärkt. Försök hitta en sval ljus placering till skotten. Det är ett kanonsätt att spara sorter som man gillar och få igång odlingen snabbt på våren.
gammelnalle
Hur gör man då???
Var kan jag lära mera om detta?

jag har inte "stängt" växthuset ännu så jag har många "gröna tomater" kvar... men att ta sticklingar till nästa år verkar för bra för att vara sant.
Orchid
CITAT (gammelnalle @ 23-10-2004, 18:47)
Hur gör man då???
Var kan jag lära mera om detta?

jag har inte "stängt" växthuset ännu så jag har många "gröna tomater" kvar... men att ta sticklingar till nästa år verkar för bra för att vara sant.

gammelnalle, snacka om att det känns ovanligt att se ditt nick dyka upp här på den här avdelningen biggrin.gif
gammelnalle
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

inte mitt FEL!!!

trodde väl aldrig att jag skulle nedlåta mig åt denna avdelning...

men så såg jag ordet tomat.....

och tomater är björnars älsklingsföda
Orchid
Hehe, är tomater eran älsklingsföda? smile.gif Jag som trodde det var honung! laugh.gif
Se, förr eller senare kommer de alla hit =) hehe.. de kan inte motstå dragningskraften för alltid biggrin.gif
gammelnalle
hmmm det var med stor vånda som jag hoppade till "krukväxter"... men som odlaren sa (eller var det Newton??)
Jordens dragningskraft!!!

och jag kan inte svara för andra björnars favoföda... men jag tror det beror på... är man grizzly så är det nog Lax... Polarbjörnar gillar väl sälar? (eller Stickan Andersonpris??)

TOMATER det är grejer det...
dragonbeauty
CITAT (dragonbeauty @ 23-10-2004, 18:11)
Ja jag har alltså odlat busktomater från frön i våras, dom har blivit stora o ståtliga och det har blivit en hel del små små tomater! Nu när hösten kommit så börjar dom se väldigt risiga ut, men bara nertill!! Kan jag klippa av topparna o rota dem? I jord? Kan dom leva på vintern? Dom har stått i mitt öster-fönster hela sommaren... Tacksam för tips!

Ja men hur var det nu då? Kan jag göra som jag skrivit? Plantera i jord eller vatten? hehe vi kom lite på avvägar! rolleyes.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon