Hej på er!
Min syster har precis flyttat till ett större hus och till hennes födelsedag nästa vecka har jag tänkt köpa en hel hög med nya krukväxter. Funderar nu på var man får mest och bäst för pengarna? Min favoritbutik är Plantagen, men jag vet inte hur de ligger till i pris i jämförelse med t ex Bauhaus?
Jag bor i söderförort till Stockholm och är bilburen. Tacksam för all tips jag kan får!
Mvh, Jessica
Prova forumet "Krukväxter" så kommer du nog få mer napp!
Ikea brukar ha rätt mycket växter och oftast är de väldigt fina. Tror det är humana priser där med.
Jag skulle oxå gå till IKEA. Bra växter för en billig peng. Här i Jkpg är växerna nästan alltid fina och MYCKET billigare än på tex. Blomsterlandet och Plantagen.
Hannele
24-10-2004, 18:51
Coop sålde tre stora växter för en hundring.
Jag brukar köpa växter hos plantaget, blomsterlandet, ica maxi. Och priserna varierar, plantaget har nog högst priser. Sen, brukar jag jämföra och köpa där det är billigast, lite jobbigt, men jag gör det ändå, för ibland kan det skilja ganska mkt.
På ikea har jag inte köpt särskilt många växter, bara krukor.
dragonbeauty
24-10-2004, 19:06
Jag tycker IKEA har mkt bra priser o fina blommor! Iaf de större varuhusen... Var på Ikea i Kungens Kurva i höstas o fann en fredskalla som är närmare en meter hög, för endast 79:-!! Ett riktigt fynd!
Finns Buketten där du bor? Kolla i så fall där, de brukar sälja billiga krukväxter på hösten.
kristerh
25-10-2004, 08:14
Bauhaus (länna)har ett stort sortiment blommor för hyfsade priser, plantagen är svindyrt och har dåligt skötta plantor

Ikea har oxså billiga priser men jag tycker sortimentet är lite torftigt.
krister
Tack för alla svar! Låter som om det får bli en tripp till IKEA i morgon!
Jessica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.