Full version: revsuga
-asno-
Hoppsan, s fel det hr inlgget frst hamnade. Frsker igen....

Nu lser min man trdgrdtidningar och bestmmer sig fr att fylla sin "stpp" (han kallar det woodland) med revsuga. Han behver mycket pstr han. Finns det sorter hrdiga i zon 7, kan man frs och var kan man kpa? Tittat som hastigast p ntet men hittar bara tv sorter hos Jelitto.

/sa
Betty
Jag har kpt Ajuga reptans - rdbladig revsuga - p plantmarknad.
Den finns ven p handelstrdgrdar. En spridningsglad marktckare. G med i ngot trdgrdssllskap s fr du tillgng till billiga perenner via plantmarknader. G med i STA s fr du tillgng till Frlistan - den r full av "godis".
-asno-
Hihihi - lgvatten laugh.gif
r med i STA, men var s inne i andra frkataloger att jag helt glmde deras lista. Hoppas bara att den dliga sommaren inte helt frstrt alla frer. Det r tur att sssongen nrmar sig s man fr skrpa till sig efter hstens murr.

/sa
kerstin z5-6
revsuga ... det rcker med 6 plantor -de fyller 7 kvadrat meter p 2 ssonger ... men det r kanske vad han vill ... kan du inte f in honom p lite snygga grs..?? till stppen ??
-asno-
Nja, grs??? Min man r inte direkt den man "fr att" men man kanske skulle frska s ett fr tongue.gif Och stppen kallar han fr woodland, vi andra just fr stpp och min pappa sger ogrsflt. Men han gr snygga onduleringar blink.gif Det han mest skulle behva r att bli mottaglig fr goda rd och kanske lsa p lite.

/sa
kerstin z5-6
jag har svarat p din woodlandfrga -? I ? var det jord o kompost ???
Du fr visa honom det svaret d -om det r samma woodland som avses smile.gif
-asno-
I vr familj r det skillnad p vems woodland. Min man har sin stpp dr han bara tnker odla revsuga men inga trd laugh.gif Frst sa han att det som ville vxa skulle f vxa, drfr r det nu mest ogrs som smittar mina rabatter mad.gif Mitt tnkta woodland har jag frgat om i jord och kompost och ftt BRA svar.

/sa
kerstin z5-6
OK frstr -d gissar jag p att ditt blir snyggast! smile.gifsmile.gifsmile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon