Full version: revsuga
-asno-
Hoppsan, så fel det här inlägget först hamnade. Försöker igen....

Nu läser min man trädgårdtidningar och bestämmer sig för att fylla sin "stäpp" (han kallar det woodland) med revsuga. Han behöver mycket påstår han. Finns det sorter härdiga i zon 7, kan man fröså och var kan man köpa? Tittat som hastigast på nätet men hittar bara två sorter hos Jelitto.

/Åsa
Betty
Jag har köpt Ajuga reptans - rödbladig revsuga - på plantmarknad.
Den finns även på handelsträdgårdar. En spridningsglad marktäckare. Gå med i något trädgårdssällskap så får du tillgång till billiga perenner via plantmarknader. Gå med i STA så får du tillgång till Frölistan - den är full av "godis".
-asno-
Hihihi - lågvatten laugh.gif
Är med i STA, men var så inne i andra frökataloger att jag helt glömde deras lista. Hoppas bara att den dåliga sommaren inte helt förstört alla fröer. Det är tur att såsäsongen närmar sig så man får skärpa till sig efter höstens murr.

/Åsa
kerstin z5-6
revsuga ... det räcker med 6 plantor -de fyller 7 kvadrat meter på 2 säsonger ... men det är kanske vad han vill ... kan du inte få in honom på lite snygga gräs..?? till stäppen ??
-asno-
Nja, gräs??? Min man är inte direkt den man "får att" men man kanske skulle försöka så ett frö tongue.gif Och stäppen kallar han för woodland, vi andra just för stäpp och min pappa säger ogräsfält. Men han gör snygga onduleringar blink.gif Det han mest skulle behöva är att bli mottaglig för goda råd och kanske läsa på lite.

/Åsa
kerstin z5-6
jag har svarat på din woodlandfråga -? I ? var det jord o kompost ???
Du får visa honom det svaret då -om det är samma woodland som avses smile.gif
-asno-
I vår familj är det skillnad på vems woodland. Min man har sin stäpp där han bara tänker odla revsuga men inga träd laugh.gif Först sa han att det som ville växa skulle få växa, därför är det nu mest ogräs som smittar mina rabatter mad.gif Mitt tänkta woodland har jag frågat om i jord och kompost och fått BRA svar.

/Åsa
kerstin z5-6
OK förstår -då gissar jag på att ditt blir snyggast! smile.gifsmile.gifsmile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon