Caprice
Själv fick jag 8 poäng... biggrin.gif

Polisteckentest

Caprice
Helen i Piteå Zon 5
Jag fick också 8 rätt, skönt att man fattar vad polisen menar biggrin.gif /Helen
Betty
Bara 42% som hade alla åtta rätt... ohmy.gif Hmmm, värt en tanke... unsure.gif
anne-li i olofstorp
Ha! 8 rätt! sicken tur!!!
Fast det där med att sakta farten vet jag inte om jag gillar riktigt......
Anne-Li
wacko.gif
ThomasJ
5 av 8.. wacko.gif

Får väl skylla på att det var 15 år sedan jag tog körkortet, och ser jag en polis i trafiken (stående eller åkandes) tar jag det lungt och tittar på vad polisen pekar på att jag skall åka, det brukar lösa sig rätt enkelt. smile.gif

/Thomas
Yin o Yang
smile.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif 8 rätt!!! Men ska jag vara ärlig så gissade jag på ett par av frågorna. Man kommer ganska långt med lite sunt förnuft. Håller med Dig Betty - 42 % är alarmerande sad.gif
GoSatta
åtta av åtta och då har jag ingen körkort och har ens aldrig setat bakom ratten på en bil, inte illa
Ciczi
Jag hade också 8 av 8 rätt. Men det vore konstigt annars. Jag tog körkort för två månader sedan och lite borde ju rimligen sitta kvar från teorilektionerna. laugh.gif

Ciczi
lotta_
5 av 8, men det är så sällan man ser en polis som ger tecken, så det fixar sig nog när den stunden är inne.
Xelma
7 av 8, men pga att jag inte la märke till att sista bilden visade polisbilen framifrån... blindstyre
Sylvia
8 rätt av 8 möjliga
Inte illa, men så har jag ju kört i 36 år...
Fredi
8 av 8.

Någon som sett polisens tecken för att öka hastigheten? Skulle vara roligt att veta hur det ser ut... och förhoppningsvis är det lätt att sammanblanda med tecknet för att minska hastigheten.
Nutten
Hmm, 6 av 8. Fast då har jag aldrig i hela mitt liv suttit bakom ratten på en bil, eller läst någon körkortsteori. Inte så pjåkigt i mina ögon smile.gif
ah56
Hm 6 av 8 borde kanske plugga på lite teori. Ändå har jag lyckats lotsa två av tre barn genom övningskörning, teori och slutligen körkort. (Håller på med den tredje.) Jag har haft körkort i snart trettio år och aldrig råkat på poliser som gjort tecken. Har aldrig fastnat i någon flygande besiktning eller alkoholtest, däremot fastnade jag en gång i en kontroll av bilbältesanvändning. Alla hade bälte däremot var bilskatten inte betald vilket gav mig kallsvett när jag vinkades in. Dom kollade inte skatten så jag klarade mig men betalade skatten omgående.
Milex
7 av 8.
Har bara blivit stoppad en gång av polis på 22 år. Hade glömt besiktiga bilen. Ooops.

Har vi för lite poliser i Sverige?
jendah
8 av 8

de flesta av tecknen är ganska logiska om man bara tänker efter lite smile.gif
yla
8 av 8 men de vore illa om de varit annorlunda då jag har alla bokstäverna i mitt körkort,, laugh.gif fniss
polisen blir alltid imponerad då dom kollar det tongue.gif tongue.gif

skojjigt
Exotic
6 av 8 jag är nöjd tongue.gif
lolo
8 rätt av 8 möjliga hade jag. Har haft körkort i 10 år nu, men det är inte ofta man stöter på dessa situationer. Har varit med om det en gång, när Umåker hade loppis i Umeå och det var kaos i en korsning när alla bilar skulle ut från loppisen samtidigt. biggrin.gif Då fick Farbror Polisen rycka ut! biggrin.gif
Iza
Det var någon som undrade hur det ser ut när man ska öka hastigheten. Det har jag bara sett i Spanien, de brukar vifta som tokiga med armarna när de tycker att folk kör för sakta.
jendah
CITAT (lolo @ 28-10-2004, 00:11)
8 rätt av 8 möjliga hade jag. Har haft körkort i 10 år nu, men det är inte ofta man stöter på dessa situationer. Har varit med om det en gång, när Umåker hade loppis i Umeå och det var kaos i en korsning när alla bilar skulle ut från loppisen samtidigt. biggrin.gif Då fick Farbror Polisen rycka ut! biggrin.gif

Haft i drygt tio år - och har aldrig någonsin blivit vinkad någonstans av polisen. smile.gif

Har suttit brevid och blivit invinkad på alkoholkontroll ett par gånger iofs... inget problem eftersom varken jag eller min käre skulle drömma om att köra påverkade. smile.gif smile.gif
Copycat
Hejsan ! 4 av 8 blink.gif illa, mycket illa. Men det brukar lösa sig ändå. Sist jag blev invinkad, så höll den stackars polisen på att bli överkörd. Hur dum får man bara vara??? Dom stod ute på vägen och vinkade in bilarna........i motljus på eftermiddagen när solen stod som lägst. Det var bara ren tur att jag hann bromsa innan bilen körde över honom. Efter att jag blåst så packade dom ihop sig och bytte sida av vägen, lite längre bort. Undra varför wink.gif tongue.gif wub.gif
Fialotta
7 rätt av 8...inte så pjåkigt smile.gif

haft körkort i 39 år ...visseligen blivit stoppad för fortkörning
2 gånger...blev böter men kortet har jag kvar...har lugnat
ner mig nu...jag lovar smile.gif smile.gif
Caprice
Copycat..!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Caprice
CarinaA
8 av 8 här med! Har haft körkort i 16 år nu, har blivit stoppad och fått blåsa eller kontroll av bälte några gånger, men det har gått bra. Skulle aldrig falla mig in att köra berusad... Det är inte värt det! Se på de drabbade i t ex Svedala nyligen - fruktansvärt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon