Full version: Nolina recurvata
jonas_w

Har blivit lite förtjust i dessa växter och jag vet att dom är tåliga och klarar allt från skugga till full sol...

Tänkte dock höra om någon har erfarenhet av att ha en sådan här en bit in i rummet (4-5 meter).. Trivs dom med det?

mvh Jonas
LillaTiger
Hejsan!

Jag har min i ett väster fönster och där trivs den jättebra. Men jag tittade i en av mina böcker och där står det att du kan ha den inne i rummet, om den får stå lite ljusare ibland. Ställa den i fönstret några dagar med jämna mellanrum.
Annars är det ju en växt som gillar ljus och växer bäst i det läget. Den gillar att bli duschad ibland också. =)

Så här ser min ut. =) Börjar bli lite långhårig.. *s*

jonas_w
Oj den var långhårig smile.gif Jag vill gärna att stammen ska växa till sig också..

Någon som har något att tillägga?

mvh Jonas
wolkenkrabber
mjo dom klarar istorsätt alla lägen, tat lugnt mad vattningen, vattna bara när knölen e lite lätt mjuk, o de kan ta ett tag inna stammen växer på sig de e längsamma rackare seru
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon