Caprice
Personer förgiftade på Bergianska Trädgården

Hur tokig får man egentligen bli..??

Caprice
Lena i Torslanda
Varför utgå ifrån att det var en medveten handling? Det står ju att det troligtvis beror på något fel på råvaran och det är väl inte första gången det händer något sådant. Expressen och liknande läser jag med en stor nypa salt.
andersen
Jo att döma anställd på bergianska det är lätt, men om det nu är så att en råvara har varit dålig hur blir det då med rubriken?
KURT
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6

Det finns inga "dåliga ingredienser" som ger dessa symtom, förutom ev vissa mögelgifter (men då måste det vara extremt mögligt!). Däremot har de hänt flera ggr att folk fått livsmedel med diverse narkotika i som någon typ av "skämt".
wolkenkrabber
det första som kom i mitt huve vad att han hade blandat cannabis i akan, när ja säg att det var bergianska tänkte ja att det var mkt möjligt pga att dom har cannabis sativa i sitt växthus även fast ja itne tror att den har någon värre thc halt
kristerh
CITAT (KURT @ 29-10-2004, 13:47)
Däremot har de hänt flera ggr att folk fått livsmedel med diverse narkotika i som någon typ av "skämt".

Precis vad jag tror wink.gif det låter på symptomen som om det skulle vara nåt sånt wink.gif roligt skämt sad.gif
krister
Caprice
Andersen:
// Jo att döma anställd på bergianska det är lätt, men om det nu är så att en råvara har varit dålig hur blir det då med rubriken? //

Det handlar inte om att döma någon på förhand..

På radion sas det att de andra anställda uppfattade honom som lite udda, och att han dessutom försvann när de ringde ambulans..
Dessutom hittar de inte honom någonstans..

Reaktionerna hos dem som ätit av kakan är för starka för att det skulle röra sig om en "dålig" råvara i kakan...

Kan mkt väl vara menat som ett skämt att stoppa i något i kakan, och sedan kanske han överdoserade...?

Frågan är väl snarare, om det var menat som ett skämt, hur kul är det...?

Tänk om ett barn varit där, och fått en bit kaka...?

Caprice
Lena i Torslanda
Ja det verkar ha varit mer allvarligt än vad jag trodde när jag läste Expressen. Tyvärr har det blivit så för mig att nyheter som kommer den vägen tillförskriver jag noll och intet värde. Men nu har jag lyssnat på nyheterna så ..
Caprice
Visst Lena, håller med dej..
Vad gör inte AB eller Expressen för att sälja lite extra nummer...

För mig var det tvärtom, hörde det först på radio, lät helt overkligt...

Caprice
andersen
Ja Caprice,jag har ändrat mej, det ser nog ut som om det är så som du skriver i rubriken.
nilla
CITAT
Det står ju att det troligtvis beror på något fel på råvaran

Nja ,det står faktiskt att "– Ingenting tyder på att det var dåliga råvaror i kakan och vi har skäl att tro att det var mannens avsikt att skada, säger polisens presstalesman Björn Pihlblad till aftonbladet.se." ...Hur läser du?

Jag tror att det kan ha varit en växtälskare som blivit av med sitt drömjobb och spetsat kakan med spikklubba :-)

Ja, jag vet - det är inget att skoja om, men visst låter det som ett ämne för en film?

Gunilla
Posse
Bittermandel kanske? unsure.gif

CITAT
Bittermandel
Prunus dulcis v. amara
Innehåller amygdalin som kan utveckla cyanväte efter förtäring. Allvarliga förgiftningar är ovanliga.
Den inre kärnan i aprikos, persika, plommon, körsbär m fl innehåller också amygdalin.
SYMTOM: Illamående, kräkningar, yrsel och hjärtklappning. I allvarliga fall eventuellt även medvetande- och andningspåverkan.
ÅTGÄRD: Om mer än ett par mandlar förtärts, ge kol och kontrollera risken hos Giftinformationscentralen.

Citerat från Konsumentverket.
Hannele
En före detta säsongsarbetare, som bjöd på avskedstårta. wacko.gif
Svamp och cannabis bjöd han på i tårtan... sad.gif
Ralf
Sveriges Radios notis om detta.

Och SR brukar ju sälla falla åt kvällstidningsvinklingar....
Sorgligt tydligen hade killen "rätt" ingredienser hemma för att göra en sådan här grej.
Gossen Ruda
Hur in i h-e dum får man bli egentligen? Snacka om att snitsla vägen till fängelset. Han har inte en suck att undgå åtal.
Ralf
CITAT (Gossen Ruda @ 29-10-2004, 22:20)
Hur in i h-e dum får man bli egentligen? Snacka om att snitsla vägen till fängelset. Han har inte en suck att undgå åtal.

På mitt jobb hade vi inbrott natten till onsdag. Eftersom jag ej satt upp någon siren så var tjuven kvar på stället när vaktbolag och polis anlände. Dom tog honom. Det visade sig att han muckade från kåken förra fredagen. Han var alltså i frihet i 4 ½ dygn. Under den tiden hande han även gjort andra inbrott.
Caprice
Han slipper fängelse...

Tycker inte att man ska slänga folk i fängelse hursomhelst, men i det här fallet undrar jag om det inte är att slippa lindrigt undan...?

Aftonbladet

Usch för att råka ut för ett sånt "skämt"... mad.gif
andersen
Absolut så borde han ha fängelse, och då främst för att han hadde 400 gram cannabis hemma.
pejori
det är konstigt att han inte fick fängelse smile.gif smile.gif
"eget bruk" kan det ju inte vara, när han spettsade kamraternas kakor sad.gif
birgitek
Nånstans i gömmorna har jag ett recept på småkakor med hasch i. Fick det av en äldre dam i Aten på det ljuva sjuttiotalet. Har faktiskt aldrig prövat att baka dem.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon