Full version: Signaturbild
Susanne i Linköping
Hur får man bilder av typerna .png och .swf att funka? .jpg funkar, men de andra har jag inte lyckats med, varken då filerna ska laddas upp från min egen dator eller ligger på Internet. sad.gif
Ingemar
Det ska fungera. Har du kollat storleken på bilderna? De får inte vara större än 20kb. Det kan vara problemet.

Ingemar
Susanne i Linköping
Om du menar kB (kilobytes) och inte kb (kilobit) ;-) så ska de vara OK. Den ena är på 8kB, den andra 12
Ingemar
Ja, då borde det ju fungera. Jag ska testa själv och se om jag kan komma på vad det beror på.

Jag återkommer.

Ingemar
Susanne i Linköping
rolleyes.gif Nu funkar .png i alla fall. Om webbmastern inte ändrat något kanske felet var att jag hade stor bokstav i filnamnet, det är det enda jag ändrat. Men .swf syns inte. Synd, det hade varit kul med en animerad signaturbild. Eller är det det som är felet?
Susanne i Linköping
Nu kan i alla fall jag själv se min rörliga signaturbild. Det går att exportera från Flash som animerad GIF, förutom vanlig SWF. Lite konstigt är det, för enligt webmaster får filerna vara max 20 mB, men GIF-en är på ca 65 och det funkar ändå. SWF-en som inte funkade är på 12 kB.

Och så vet jag att det kan uppfattas som väldigt störande med rörliga bilder, så om någon retar sig på bilden, säg till så byter jag till en vanlig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon