Erika zon 4
Nu ni, har mina små fikonfrön blivit fikonplantor! Det fungerade alldeles utmärkt när de fick lite värme underifrån! Jag hade satt frön från både färska fikon och torkade som jag köpt i affären och det är de färska som har tagit sig. Fyra små plantor har det blivit än så länge!
Nu ska det bli intressant om jag lyckas hålla dem vid liv också! tongue.gif
abborrmaster
wow! Själv har jag gett up fikon! Grattis biggrin.gif

/Simon
joli
grattis... lika skoj varje gng... inte sant?
Eivor E på Väddö
Grattis! Jag går också och väntar på att mina frön ska gro. Jag hade nästan gett upp hoppet, men jag tror att du har väntat längre, så det kanske finns hopp för mig också. - när sådde du dina? Jag sådde i slutet av januari. Jag håller också på att pröva med värme - bredvis vedspisen.
Erika zon 4
Jag satte fröna 29 januari, men det tog en himla fart när jag satte dem på elementet! Lycka till!

Och Simon: Ge inte upp! smile.gif
Eva St
Mina står i pannrummet - men inte ett liv än. Fast det är nog bara 14 dagar sedan de åkte i jord. Får väl ha lite tålamod då.
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon