Full version: Äpplefråga
Gossen Ruda
En arbetskamrat hade med sig ett par påsar äpplen till jobbet idag och ville bli av med dom. Frågan som uppstod då var vilken sort det var. Mörkt röda men inte helt, lite grönt fanns också. Mina IngridMarie, som jag tror det är, är helt mörkröda. Dessutom gick dom att äta nu vilket mina inte gör. Finns det nån mer sort som liknar IM?
Åsa, mälardalen zon 2
Karin Schnieder är mycket lik Ingrid Marie (ofta är det Karin Schnieder som säljs under namnet Ingrid Marie i butikerna, sorten är en mutation av Ingrid Marie) men Karin brukar väl vara mogen ungefär samtidigt som Ingrid Marie? Kanske din arbetskamrat har sitt träd stående i extra gynnsamt läge så frukterna mognar lite tidigare? I gynnsamma lägen ska ingrid Marie kunna börja mogna framåt november.

Karin S. och Ingrid-Marie tycker jag är svåra att skilja åt men oftast tycker jag att Karin S. äpplena är mer mörkröda än Ingrid marie äpplena.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon