Full version: Lappland,
andreas i uppsala
Jag läste just på aftonbladet att det ska byggas ett buddistiskt tempel i Lappland. Det komemr bli det största i europa med sina 400 kvadrat. Det komer kosta 50 miljoner att bygga.

Snart har ni alla lappläningar buddistiska munkar som grannar tongue.gif Det kommer bli som Tibet tongue.gif biggrin.gif snö och berg finns ju redan
GoSatta
dock handlar det om ytterligare ett Thailändskt tempel så nån dali lama lär dom inte få där uppe ändå =)
Posse
unsure.gif "Sveriges Tibet"... hmm - finns det snömän även i Lappland?
andreas i uppsala
Thailand tillhör Hinaya så de tror inte så mycket på Dala ilama, men det är ändå ett buddistiskt tempel och det kommer finnas en massa munkar och annat.

Den här bjärven kanske kan räknas som snöman wink.gif
wolkenkrabber
CITAT (andreas i uppsala @ 30-10-2004, 12:30)
Thailand tillhör Hinaya så de tror inte så mycket på Dala ilama, men det är ändå ett buddistiskt tempel och det kommer finnas en massa munkar och annat.

Den här bjärven kanske kan räknas som snöman wink.gif

men snälla söta rara du det snöar INTE i thailand.....o dom har ingen tundra för det häller,
andreas i uppsala
men snälla söta rara lille Christoffer Hinaya är inte bara Thailand. Lilla hjulet är från Indien och söderut, och i Indien finns det "lite"berg (som faktist är några meter högre än åreskutan tongue.gif ), i Burma likaså och där blir det kallt och snöigt på vintern, iaf kallt.
Dala ilama tillhör Mayhana/stora hjulet, det enda osm skiljer dem från Hinya är att de tror at alla kan komma till Nirvana/moksha. Jag vet inte vilken sort de här som bygger det är men förmodligen lilla hjulet.

Tundra förekommer inte i Årsele kommun vad jag vet, iaf inte i Fredrika
lolo
Andreas, det heter ÅSELE kommun och inget annat! tongue.gif Jag kommer nämligen därifrån själv... Ja, det blir väldigt intressant med detta buddhistiska tempel som attraktion. Och någon tundra finns inte i Åsele (ligger i växtzon 6) och såvitt jag vet inte i Sverige heller. Däremot finns den på Grönland, Alaska och Sibirien t.ex. tongue.gif Snömannen har inte heller synts till, men kanske den dyker upp lagom till invigningen av templet? biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon