Personligen kör jag hårt med
Google, använder t.o.m. den som startsida. Det trevliga med Google är kanske att sidan är rakt på sak och utan påtaglig reklam. Den ter sig också lite "levande" i och med att de ganska ofta väver in säsongsbetonade motiv i sin logo, som idag t.ex:

Men jag har också i en insändare läst negativa påståenden om Google, saker som nog ändå isåfall kanske stämmer in också på andra sökmotorer.
Det handlade bl.a. om att en människorättsorganisation skulle ha avslöjat att Google kommit överens med kinesiska staten att ta bort regimkritiska kinesiska sidor ur sitt urval.
Och om att Google inte söker igenom det faktiska antalet sidor på internet, utan istället baserar resultatsiffran på ett antagande; ett extrapolerande av ett urval sidor - som är olika varje gång och som gör att påstådda träffar och verkliga träffar ofta skiljer sig helt och hållet. De tar visst ej heller med sidor som det inte finns länkar till på någon annan sida.
Själv har jag dock ibland blivit förvånad hur snabbt och effektivt Google kan få med sidinformation bland sina sökresultat... Det har nämligen hänt att sökmotorn hittat som jag själv skrivit på något forum endast några dagar tidigare i något ämne som jag också sedan på egen hand, genom Google, sökt information om.