Full version: åker till
andreas i uppsala
Imorgon (söndag) åker jag till Bryssel och äter choklad tongue.gif ett besök till dne botaniska trädgården blir det också. Nu till frågan, har den någon butik som bl.a Göteborgs har och är den fin(trädgården)??
Några tips på vad osm finns att beskåda o trädgårdsväg?

Hej då så länge tongue.gif biggrin.gif
pejori
trevlig resa laugh.gif laugh.gif
hoppas den blir kul smile.gif
Micke
Strunt i chokladen, ät musslor och andra skaldjur istället! Några riktiga trädgårdstips har jag inte (har alltid p.g.a. mitt jobb hamnat ut på bondgårdar på landet istället), men jag tycker varje gång att det är intressant att strosa omkring och titta på de pyttesmå trädgårdarna framför en del hus i stan - det visar att åtminstone att man inte behöver ha något större utrymme för att kunna skapa något vackert. Ännu trevligare har det varit att se vanliga trädgårdar på landet, synd bara att det skett i förbifarten på väg till ännu någon bondgård...

Micke

PS. Och det luktar f-n så mycket bättre på våra bonnagårdar här i norr, än vad det gör där nere i Belgien...
Hannele
CITAT (andreas i uppsala @ 30-10-2004, 22:39)
Imorgon (söndag) åker jag till Bryssel och äter choklad

Tja, belgisk choklad kan jag köpa på coop på Hisingen. tongue.gif
jendah
Kila in i en Leonidas butik och köp ett par goa praliner och ät dem för mig smile.gif
Saknar dem.....

Trevlig resa!!!
Fredi
Choklad och musslor !?!

Leffe Blond, Duvel, Hoegaarden, Orval, Stella, Leffe Brune, Timmermanns, Oud Beersel, Kwak... De riktiga skälen att åka till Belgien! biggrin.gif
andreas i uppsala
Micke ud menar moules frites tongue.gif Belgiens nationalrät, mums mums.

Visst, jag kan äta choklad åt er alla tongue.gif kommer väl förmodligen hem med diabetes då, ålders diabetes tongue.gif

Belgisk choklad kan man köpa här också.det finns någon affär nere på stan, men de tar 40-70 kr hektot, vilket jag tycker är lite för dyrt:P
jendah
CITAT (Fredi @ 30-10-2004, 23:29)
Choklad och musslor !?!

Leffe Blond, Duvel, Hoegaarden, Orval, Stella, Leffe Brune, Timmermanns, Oud Beersel, Kwak... De riktiga skälen att åka till Belgien!  :D

Usch nej, låt bli kwak... men duivel är gott tongue.gif

friet met majo, chocholade en bier... du kommer hem som en fet, full diabetiker wacko.gif
wolkenkrabber
CITAT (jendah @ 30-10-2004, 23:43)
Choklad och musslor !?!

Leffe Blond, Duvel, Hoegaarden, Orval, Stella, Leffe Brune, Timmermanns, Oud Beersel, Kwak... De riktiga skälen att åka till Belgien!  biggrin.gif

friet met majo, chocholade en bier... du kommer hem som en fet, full diabetiker wacko.gif

men jendah då... andreas är ju bara barnet inte får han dricka öl.... rolleyes.gif
Fredi
CITAT (jendah @ 30-10-2004, 23:43)
Choklad och musslor !?!

Leffe Blond, Duvel, Hoegaarden, Orval, Stella, Leffe Brune, Timmermanns, Oud Beersel, Kwak... De riktiga skälen att åka till Belgien!  biggrin.gif

Nej, nej, det viktigaste är att prova de olika sorterna, inklusive de dåliga, och helst väääääldigt många på en kväll, så kan man rikta in sig på de bästa följande kvällar.
jendah
det var inte jag som föreslog det först tongue.gif

Fast jag tror Belgien har 16 år på krogen - är andreas yngre än så... ohmy.gif u'säkta... smile.gif
jendah
iofs. såg att andreas enligt profilen fyller 2år i januari... så det får nog bli vanlig saft där blink.gif tongue.gif blink.gif
Fredi
Han skriver ganska bra för sin ålder.
jendah
absolut wink.gif
Fredi

Absolut så?
jendah
neeeejjjj.... absolut bra på att skriva för sin ålder laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fredi
Ah... Trodde vi fortsatte på vad han skulle testa i Bryssel smile.gif wink.gif

Fast just det... två år gammal. Inget bra tips.
jendah
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

kvällens skratt är inne smile.gif

fast även en tvååring kan ju testa en pommes frites med majonnäs
(vidrigt måste jag erkänna... framför allt när man lägger till jordnötssås och lök... fast det kanske bara är i Holland man gör så?)
Fredi
Pinsamt att erkänna, men jag testade varken pommes, choklad eller musslor när jag åkte till Belgien. Jag riktade in mig på öl och (annan) god mat på en lite gård söder om Bryssel.
andreas i uppsala
I övriga europa är man vuxen när man nått en viss längd/mognad. Jag blir ständigt erbjuden husets vin tongue.gif
Betty
Hur lång är du Andreas? rolleyes.gif tongue.gif
andreas i uppsala
175 just nu men de har mer med ansiktet att göra tongue.gif
Fenja
Hur långt är ansiktet då? tongue.gif
Mvh
Fenja
andreas i uppsala
minst 2 meter tongue.gif
Fenja
Hur var det i Bryssel då? Hällde du vin i ansiktet eller? Såg du några trevliga växter, kanske till och med fotograferade? laugh.gif
Mvh
Fenja
andreas i uppsala
bryssels botaniska
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon